Internetul mobil va produce schimbări pe piaţa de publicitate, avertizează un mare consumator de profil

Încetinirea ritmului de creştere economică din China, Rusia şi Brazilia va afecta serios piaţa de publicitate la nivel global în acest an, a anunţat astăzi Zenith Optimedia, consumator media. Anunţul a fost făcut în urma ajustării în minus a previziunilor sale de creştere a cheltuielilor de publicitate cu 0,2 procente, până la 4 la sută. Agenţia, deţinută de Publicis, a anunţat că piaţa internaţională nu se mai poate baza pe pieţele emergente pentru stabilirea ritmului de consum şi se aşteaptă ca America de Nord, Europa şi Japonia să contribuie mai mult la creşterea economică în acest an, spre deosebire de pieţele noi, pentru prima oară din 2006. Potrivit agenţiei, creşterea cheltuielilor cu publicitatea se va accelera la 5 la sută în 2016, măsură stimulată de Olimpiada din Brazilia şi de alegerile prezidenţiale din SUA. Anul viitor vom vedea, de asemenea, cum publicitatea pe internetul mobil va depăşi publicitatea din presa scrisă pentru prima dată, reprezentând 12,4 procente din consumul de publicitate media la nivel global, în timp ce ziarele vor beneficia de 11,9 procente. Directorul executiv al Zenith Optimedia, Steve King, a precizat că „asistăm, în prezent, la cea mai rapidă tranziţie a bugetelor pentru publicitate din istorie, pe fondul efortului agenţiilor care se luptă să ţină pasul cu noul mod de viaţă, de utilizatori de telefonie mobilă, al consumatorilor”.

www.reuters.com – 14 septembrie