Reuniune a miniştrilor europeni ai economiei privind scandalul Volkswagen

Vânzările grupului Volkswagen în Statele Unite au crescut în plin scandal în septembrie, cu 6,3%, mai mult de cât estimau analiştii, care se aşteptau la o reacţie mai dură a consumatorilor – transmit MarketWatch şi Bloomberg. Pe celălalt ţărm al Atlanticului, însă în Europa, Comisia Europeană aşteaptă rezultatele investigaţiilor Uniunii Europene şi ale statelor membre după ce concernul a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute în toată lumea cu un soft care manipulează rezultatele testelor antipoluante ale motoarelor diesel. Comisia Europeană anunţă că va lua o decizie până la sfârşitul lui noiembrie, dar boardul concernului susţine că investigaţiile ar putea dura cel puţin câteva luni.

Reporter: Cerasela Rădulescu – Miniştrii europeni ai economiei au discutat astăzi, pentru prima dată, la o reuniune comună, despre scandalul Volkswagen, dar au făcut-o la nivel informal. La finalul întrevederii de la Luxembourg, comisarul pentru piaţă unică şi industrie, Elżbieta Bieńkowska a declarat că din punctul de vedere al executivului comunitar trebuie stabilite mai întâi faptele, deoarece Comisia Europeană a stabilit normele de poluare admise ale automobilelor la nivel comunitar, procedurile de testare a autovehiculelor, dar nu poate efectua controale, ci numai statele membre pot face acest lucru. Totuşi, executivul comunitar doreşte să acţioneze rapid şi de aceea în urmă cu câteva zile a cerut ţărilor Uniunii Europene să analizeze standardele de fabricaţie ale maşinilor produse de compania germană pentru vehiculele vândute în Europa. Este nevoie de o imagine completă a câte vehicule certificate în UE au fost dotate cu dispozitive falsificate, iar această problemă va fi discutată în detaliu cu autorităţile naţionale de omologare în zilele următoare – anunţa executivul comunitar. El cerea totodată statelor membre să vină cu informaţii privind măsurile luate, după ce s-au asigurat că măsurarea emisiilor de poluanţi din aer nu este afectată de dispozitive înşelătoare.

Comisarul Bieńkowska: În unele state membre investigaţiile se desfăşoară deja, şi după ce vom şti cum stau lucrurile pentru că acest lucru dorim să-l aflăm, unde au fost dispozitivele înşelătoare de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon echipate pe automobilele Volkswagen, apoi vom demara proceduri serioase care se impun, pentru că datorăm acest lucru consumatorilor noştri. Trebuie să fim transparenţi. Comisia Europeană este pregătită să demareze proceduri coordonate ferme şi eficiente. Vom reveni pe acest subiect împreună cu miniştrii la următoarea reuniune, în noiembrie. Noile dispozitive de testare trebuie însă să fie corecte şi serioase” – a mai spus astăzi comisarul european. La finalul reuniunii, mai mulţi miniştri au afirmat însă că UE trebuie să grăbească adoptarea planului privind introducerea unor teste mai dure care să determine nivelul de poluare a maşinilor. Grupul de automobile german, Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de autovehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproape trei milioane în Germania, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 1 octombrie