Modificarea genetică a embrionilor umani, aprobată în Marea Britanie

Cercetătorii din Marea Britanie au primit aprobare din partea autorităţii de reglementare în domeniul feritilităţii, de a modifica genetic embrioni umani. Studiul se va desfăşura la Institutul Francis Crick din Londra şi îşi propune să ofere o înţelegere mai aprofundată a primelor momente ale vieţii umane. Vor avea loc experimente în primele şapte zile după fertilizarea ovulului, care ar putea explica motivele avorturilor spontane. Cercetătorii nu vor avea, însă, permisiunea legală de a implanta embrionii în uterul unei femei. Iniţiatoarea studiului, dr. Kathy Niakan, a explicat de ce consideră necesară modificarea embrionilor umani: „Vrem să înţelegem ce gene sunt necesare pentru ca un embrion să se dezvolte cu succes, într-un copil sănătos (…) Vom înţelege mai bine rata succesului fertilizării in vitro, analizând primele stadii ale dezvoltării embrionare.” Autoritatea pentru Fertilizare şi Embriologie Umană (HFEA) a aprobat cercetarea, iar experimentele ar putea începe în următoarele luni. În premieră mondială, în 2015, oamenii de ştiinţă din China au anunţat că au efectuat o editare genetică la embrioni umani, pentru a corecta o genă ce provoacă o afecţiune a sistemului circulator. Domeniul atrage controverse, unele voci afirmând că modificarea ADN-ului unui embrion este un pas prea mare şi deschide calea realizării unor copii la comandă.

www.bbc.com/ – 1 februarie