Interviuri la Media 2020: Shanthi Bhagirathan, Group Director la The Capital Maharaja Organisation – MBC Networks

AAEAAQAAAAAAAAPbAAAAJDUzMjM2YzNlLWY1N2YtNDA3Zi1iNDQwLWM1ODZhYWY4MGNmZAReporter: Doamnă Shanthi, nu ne-am mai văzut de multă vreme.
Shanthi Bhagirathan: Bună, Alex, mă bucur să te văd.
Reporter: A trecut deja un an, după Bucureşti.
Shanthi Bhagirathan: Da, a trecut un an, pare că a fost ieri.
Reporter: Am văzut prezentarea dumneavoastră de ieri. A fost despre radio inteligent şi telefoane inteligente. Îmi puteţi prezenta conceptul „smart”? Despre ce este vorba?
Shanthi Bhagirathan: Este vorba despre oamenii în mişcare şi cum este ca radioul să fie pe smartphone, ceea ce este mult mai convenabil. Poţi asculta radio oricând şi este partenerul tău imediat, alături de tine, oriunde ai merge.
Reporter: Sri Lanka este o ţară minunată, dar, uneori, au loc dezastre naturale. Este adevărat?
Shanthi Bhagirathan: Da, cu toţii avem parte de dezastre naturale, dar, da, bineînţeles, avem ploi torenţiale, inundaţii şi alunecări de teren, însă facem faţă, destul de bine, presupun.
Reporter: În astfel de situaţii, cum este important radioul?
Shanthi Bhagirathan: Radioul este singurul mijloc de comunicare în masă care poate ajunge foarte rapid în zonele afectate de calamităţi. Şi, datorită undelor radio care pot călători atât de repede, te poţi afla în locurile respective, oferind actualizări ale informaţiilor şi, totodată, cu dispozitivele mobile, poţi interacţiona şi oferi feedback. Poţi încărca fotografii, aşa că, practic, acestea acţionează ca forma imediată şi cea mai bună de a actualiza informaţiile către restul ţării şi lume. Radioul este cel mai bun instrument la care m-aş gândi.
Reporter: Dar oamenii au nevoie, totodată, de divertisment, nu numai de informaţii utile. Ce este nou în acest tip de concept? Radio inteligent pe smartphone-uri?
Shanthi Bhagirathan: Radioul este, astăzi, mai interactiv, aşa că, aşa cum aţi spus, fără divertisment, radioul nu ar supravieţui. Dar acţionează mai mult ca infotainment. Aşadar, divertismentul, în noua formă de radio inteligent, este atunci când divertismentul interacţuionează cu publicul, prin platformele de socializare. /…/ muzica este, întotdeauna, baza radioului. Partea principală a radioului este muzica, iar restul reiese din aceasta.
Reporter: Înseamnă, practic, că publicul vă poate cere ceea ce doreşte.
Shanthi Bhagirathan: Bineîneles că da. Radioul este un instrument în direct şi este extrem de interactiv. Pentru ca publicul să rămână pe frecvenţă, bineînţeles că vei interacţiona cu el şi îi vei da ceea ce doreşte.
Reporter: Pentru că ne aflăm aici, media 2020, organizată de Radio România, aţi putea considera că acest tip de întâlnire este importantă pentru piaţa internaţională a radiodifuzorilor?
Shanthi Bhagirathan: Aş spune că este foarte importantă, pentru că acesta este un loc în care radiodifuzorii se întâlnesc şi fac schimb de informaţii şi, totodată, în diverse părţi ale lumii, avem progrese diferite în ceea ce priveşte tehnologia, sau în ceea ce priveşte alocarea de conţinut, pe care le împărtăşim aici, cu ceilalţi radiodifuzori. Cred că este un forum foarte, foarte important, să ne reunim într-un astfel de loc.
Reporter: Ştiţi că, anul viitor, va fi organizat din nou, la Bucureşti, ca şi prima dată. Am putea considera că este, deja, o tradiţie?
Shanthi Bhagirathan: Ei bine, da. Va fi interesant să revenim la Bucureşti, pentru că va fi a treia oară şi sunt sigură că vor exista multe /…/ în Media 2020, care a fost iniţiată de Radio România.
Reporter: Vă mulţumesc foarte mult!

RADOR (28 aprilie)