PNUD lansează campania “Căldură la îndemână!”, cu soluţii accesibile, eficiente, economice şi ecologice pentru izolarea termică a locuinţelor!

Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) aduce românilor “Căldură la îndemână!” prin campania de educare privind soluţiile accesibile de izolare termică a locuinţelor care sunt eficiente, economice dar şi prietenoase cu mediul înconjurător. Campania va fi desfăşurată în luna iunie la nivel naţional, printr-un mix de acţiuni educative, prin spoturi interactive şi broşuri informative, comunicare cu presa şi pe mediile sociale, dar şi prin acţiuni offline, desfăşurate în prima fază în judeţele Dolj şi Hunedoara.

Campania vine ca urmare a unui studiu[1] realizat de PNUD, în urma căruia a rezultat că 50% dintre familiile din România investesc peste 10% din veniturile lunare pentru a-şi încălzi locuinţa. Mai mult decât atât, aproape 15% dintre români nu îşi permit să-şi încălzească locuinţa, fiind astfel în imposibilitatea de a-şi plăti facturile. De asemenea, rezultatele studiului au arătat că judeţele care se confruntă cu cel mai mare discomfort privind încălzirea locuinţei şi a costurilor aferente sunt Dolj şi Hunedoara.

“Am pornit campania “Căldură la îndemână!” din dorinţa de a ajuta cât mai mulţi români care se confruntă cu un discomfort termic şi financiar legat de locuinţă, acesta venind în primul rând din lipsa unei informări corespunzătoare în ceea ce priveşte opţiunile de izolare a locuinţei. Prin această campanie ne dorim să oferim în primul rând acces la informaţii dar şi soluţii practice pentru a obţine o izolare corespunzătoare pentru un cămin confortabil.” a declarat Dl. Mihai Moia, Coordonator Proiect PNUD.

PNUD doreşte să doboare mitul conform căruia izolarea locuinţei şi confortul nu sunt la îndemâna oricui. Campania “Căldură la îndemână!” urmăreşte să atragă atenţia asupra importanţei materialelor de construcţii atunci când vine vorba despre încălzirea locuinţelor, acestea având un rol crucial şi o influenţă dovedită asupra costurilor, a confortului şi a protecţiei mediului. Datorită componentei educaţionale a campaniei, românii vor afla care sunt beneficiile unei locuinţe construite cu materiale de construcţie naturale şi accesibile, având în acelaşi timp acces la soluţii şi opţiuni concrete pentru un confort sporit pe toate planurile.

“Credem că informaţia este una din cele mai de preţ resurse şi prin campania “Caldură la îndemână!” ne dorim să ajungem la fiecare român şi să oferim şansa unui cămin călduros, confortabil, fără griji în privinţa costurilor sau mustrări de conştiinţă legate de impactul asupra mediului înconjurător” a adăugat Dl. Mihai Moia, Coordonator Proiect PNUD.

Despre PNUD

PNUD este rețeaua globală de dezvoltare a Națiunilor Unite, o organizație care promovează schimbarea și conectează țările la informaţie, experiență și resurse pentru a-i ajuta pe oameni să-şi construiască o viață mai bună. PNUD este prezentă în 166 de țări, lucrând cu ele pentru a găsi soluţii proprii la provocările de dezvoltare globale și naționale. Pe măsură ce dezvoltă capacitățile locale, ele beneficiază de experiența specialiştilor PNUD și de sprijinul partenerilor săi.

[1] Conform unui studiu realizat de echipa PNUD pentru acest proiect, ce are la bază sondaje făcute în 2008, pe 3000 de gospodării, de către Institutul Naţional Român de Statistica. Improving Energy Efficiency in Low-Income Households and Communities in Romania – Project Document.