Uniunea Europeană extinde investigaţia privind acuzaţiile conform cărora Google ar fi încălcat nomele concurenţei în ceea ce priveşte segmentul său de publicitate. UE a demarat ancheta oficială în anul 2010. Cele mai recente argumente ale Comisiei vizează modul în care Google furnizează facilitatea de căutare pentru websiteuri terţe, autorizându-le să prezinte produse publicitare. Comisia susţine că sistemul favorizează în mod incorect reclamele care sunt furnizate de însuşi Google şi limitează abilitatea site-ului de a expune reclame concurente. UE a reiterat o acuzaţie anterioară, potrivit căreia rezultatele căutărilor Google dau prioritate propriilor servicii online de cumprături, în detrimentul rivalilor. Comisia a investigat acuzaţiile potrivit cărora Google ar fi abuzat de puterea pe care o deţine pe piaţă în ultimii şase ani şi a respins în mod repetat intenţia Google de a ajunge la un acord.
BBC SERVICIUL MONDIAL, www.wsj.com – 14 iulie