Roma – Festivalul Propatria Tinere talente româneşti, ediţia a VI-a

Muzică şi film la acest sfârşit de săptămână la Roma, unde este în plină desfăşurare Festivalul Pro Patria Tinere Talente Româneşti. Radio România este partener media la cea de-a VI-a ediţie, care şi-a propus să susţină proiectul Tineri pe picioare, printr-o campanie de informare şi sensibilizare a opiniei publice din Italia şi România. Care sunt noutăţile acestui festival a aflat corespondentul nostru Elena Postelnicu de la vicepreşedintele Propatria, Mioara Moraru.
Mioara Moraru: Anul acesta, am intodus în programul festivalului două zile dedicate cinematografului românesc, realizat de tineri, cu tineri şi pentru tineri. Având în vedere că sunt foarte mulţi tineri actori, tineri regizori care activează şi profesează în afara graniţelor ţării, joacă în filme, creează filme, am hotărât să-i aducem şi să-i punem în valoare în cadrul festivalului. Vor urma alte evenimente importante. Aşa cum spuneam, vor fi şase evenimente, anul acesta, în program. Va urma un alt concert de pian şi vioară, susţinut de doi tineri, un mic pianist şi un mic violonist, doi enfants prodiges, care vor susţine un concert la Villa Torlonia, pe data de 28. Totul se va închide cu Gala tinerelor talente, ca în fiecare an. Va fi punctul culminant al festivalului. Va fi un triumf de excelenţă, cu foarte multe surprize.
Reporter: Festivalul Pro Patria a ajuns la a VI-a ediţie. În rândul comunităţii de români a crescut impactul acestui eveniment. la fel este şi încazul italienilor?
Mioara Moraru: Impactul a crescut foarte mult, după părerea mea, în rândul italienilor şi asta se poate vedea foarte bine dacă vedem publicul din sală. Cel puţin primele două spectacole care au avut loc la Teatro di Villa Torlonia au avut un public cu prevalenţă italian. Publicul italian ne urmăreşte. Am reuşit să creăm un nucelu de fideli, care ne urmăresc peste tot, ne caută de ficare dată când propunem activităţi culturale. În acelaşi timp, intenţia noastră, aşa cum am manifestat-o de la bun început, este să ne adresăm acestui public italian, deoarece avem nevoie să fim cunoscuţi, avem nevoie ca ei să ne cunoască. Doar dacă ne raportăm cu ceilalţi putem să obţinem într-adevăr rezultatele, cum ceilalţi înţeleg partea italiană, putem să obţinem rezultatele pe care ni le dorim. Am reuşit în ultimii ani să lărgim reţeaua de colaborări instituţionale cu instituţii de cultură italiene şi pot eu să spun că avem rezultate foarte bune în acest sens.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI