RECOMANDAREA C.N.A. nr. 1 din 21 februarie 2017 referitoare la campaniile IGSU de conştientizare a polulaţiei cu privire la situaţiile de risc

Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale,

luând în considerare prevederile art. 17 alin. (1) privind competenţa Consiliului Naţional al Audiovizualului de a elabora instrucţiuni şi de a emite recomandări pentru desfăşurarea activităţilor în domeniul comunicării audiovizuale,

ţinând seama de prevederile art. 141 lit.a) din SECŢIUNEA a 10-a, Campanii noncomerciale, din Decizia CNA Nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, precum şi de Acordul de  colaborare  cu      nr.7589/21.02.2017, încheiat între CNA şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă,

pentru informarea cetăţenilor cu privire la măsurile necesare şi la comportamentul adecvat înainte de producerea, în timpul şi după manifestarea unei mişcări seismice,

Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

RECOMANDARE

Consiliului Naţional al Audiovizualului recomandă radiodifuzorilor să difuzeze, în regim de anunţ de interes public, spoturile audio-video ce conţin informaţii referitoare la măsurile necesare şi la comportamentul adecvat înainte de producerea, în timpul şi după manifestarea unei mişcări seismice în mai multe situaţii: acasă, pe stradă, la serviciu, la şcoală şi în spaţii comerciale, derulate în cadrul campaniei “Nu tremur la cutremur”. Spoturile audio-video vor fi puse la dispoziţie de IGSU.

De asemenea, Consiliul recomandă radiodifuzorilor mediatizarea, în categoria mesajelor de interes public, a spoturilor de informare a populaţiei cu privire la situaţiile de risc care pot pune în pericol cetăţenii. Spoturile sunt puse la dispoziţia radiodifuzorilor de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul Campaniei RISC.

LAURA GEORGESCU

PREŞEDINTE