INVITAȚIE DE PRESĂ

Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE) vă invită la evenimentul de lansare a unui nou proiect în educație. “Chimia altfel” este un proiect care urmărește formarea, din fonduri private, a unui număr de peste 200 de profesori cu scopul de a schimba modul de învățare a chimiei în şcoli, utilizând metode inductive.

Evenimentul va avea loc joi, 6 aprilie, ora 10.30

la sediul Romanian-American Foundation, Strada Gina Patrichi nr. 6

La conferință vor fi prezenți:

  • Cristian Hatu – co-fondator CEAE
  • Roxana Vitan – Director Executiv, RAF
  • Daniela Bogdan –  Inspector General Chimie, Min. Educației Naționale
  • Diana Neacșu – Public Relation & Communication Manager, BASF
  • Crina Ostaci – profesor de chimie, Liceul Teoretic ”Ioan Cotovu” din Hârșova

Conferința are ca premize studiile care atestă că, în maximum 20 de ani, aproape 40% din forţa de muncă a României nu va mai putea susţine productivitatea muncii. Forţa de muncă nu e educată astfel încât să poată asimila noi tehnologii şi este supusă unei puternice excluziuni economice.

Motivați de rezultatele proiectului “Fizica altfel”, care a condus la schimbarea programei de fizică și la recomandarea utilizării la clasă de către Ministerul Educației a învățării prin investigație, CEAE își asumă un nou pas pentru îmbunătățirea metodelor de învățare în școala românească. Pe data de 6 aprilie va fi lansat proiectul “Chimia altfel”, un proiect finanțat din fonduri private, care urmărește schimbarea modului de învățare a chimiei în școală prin introducerea metodelor inductive.

Pe parcursul a 16 luni vom pregăti aproximativ 200 de profesori și vom construi materialele necesare aplicării la clasă a noului mod de lucru. Ca urmare a utilizării noii abordări de către profesorii lor, 6000 de elevi de gimnaziu vor beneficia de avantajele acesteia începând cu anul școlar 2017-2018.

Despre ”Fizica altfel”.  În anul 2012, CEAE a demarat un program de pilotare a ”Învățării fizicii prin investigație” la care au participat 1100 de elevi de gimnaziu și liceu din 10 județe. După un an, în 2013, CEAE a măsurat progresele lor folosind un grup martor și un grup pilot de 300 de elevi de clasa a șaptea. Grupul pilot și-a îmbunătățit performanțele în medie cu 14% după un an.

Până în acest moment, la nivel național, au fost formați să aplice la clasă metoda investigației peste 1.700 de profesori de fizică.

Vă invităm să susțineți, prin prezența dumneavoastră, rolul societății civile în reforma educației din România.