O bacterie necunoscută pe Terra descoperită la bordul Stației Spațiale Internaționale

Bacteria necunoscută descoperită la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS) este o formă de viață extraterestră sau o simplă bacterie de pe Pământ care ar fi suferit mutaţii pentru a supraviețui în spațiu? Această bacterie, numită Solibacillus kalamii, este o formă de viață necunoscută pe planeta noastră. Astronauţii de ISS au descoperit-o într-un filtru de curăţare din laborator. Mutație sau o nouă formă de viață? Cercetătorii au anunţat că au descoperit în 2016 o bacterie necunoscută pe Terra, numită „Solibacillus kalamii”, într-un filtru al sistemului de curățare din laboratorul Stației Spațiale Internaționale, unde astronautul francez Thomas Pesquet se află în misiune. Acest filtru a rămas la ISS mai bine de trei ani și bacteria, care formează spori, a coabitat aşadar cu astronauţii de la ISS. Așa cum a explicat cercetătorul Kasthuri Venkateswaran în „The Times of India”, „numele speciei este acela al doctorului Abdul Kalam (fostul președinte al Indiei, care a devenit faimos pentru activitatea sa în cadrul Organizației de Cercetare Spaţială) și tipul plantei este Solibacillus, o bacterie care formează spori”. Potrivit lui Kasthuri Venkateswaran şi echipei sale, aceasta bacterie i-ar putea ajuta pe chimişti să se protejeze de pericolele radiațiilor. Cercetătorii nu sunt convinşi că este vorba de o formă de viață extraterestră. Aceasta bacterie ar fi putut ajunge la bordul la ISS de pe Terra și ar fi putut suferi o serie de mutaţii pentru a supravieţui în spaţiu. ISS adăposteşte numeroase bacterii şi ciuperci, dar acestea sunt monitorizate și curățate în mod regulat, pentru a nu-i pune în pericol pe astronauți. Iar descoperirea unui corp străin la ISS nu reprezintă o premieră. În luna februarie, oamenii de știință au dezvăluit că algele verzi au petrecut doi ani la bordul ISS./rcostea/vdraguta

www.leparisien.fr – 26 mai