Poţi merge gratis în vacanţă la Rimini, cu condiţia să documentezi totul pe reţelele sociale

L-au definit ca fiind „cel mai bun job din lume“. Și de fapt, posibilitatea de a merge 15 zile în vacanţă la Rimini, all inclusive, fără să plăteşti nimic, singura condiţie fiind doar să povesteşti non stop pe pagina ta de Facebook cum te distrezi, este cu siguranță mult mai avantajoasă decât să munceşti în mină. Aceasta este noua idee din domeniul marketingului turistic, a speciştilor din Emilia Romagna care, în loc să invite în hotelurile lor VIP-uri, jurnaliști și agenţi de influenţă de diferite tipuri, au decis că cei mai buni garanţi ai produselor lor sunt chiar clienții cu vârste sub 30 de ani, în special cei capabili să navigheze cu agilitate pe rețelele sociale. Și așa s-a născut inițiativa „cea mai frumoasă meserie din lume“: adică două săptămâni gratis pe malul mării în schimbul sarcinii de a ”ilustra” vacanţa pe rețelele sociale.
Ideea de a plăti tineri pentru a arăta cât de frumoasă poate fi o vacanţă la Rimini aparţine asociaţiei Confcommercio, Institutului provincial al turismului, Silb („sindicatul“ localurilor turistice) și altor asociații turistice locale, care au creat o pagină web (www.lavoropiùbellodelmondo.it) pentru a colecta candidaturile celor interesaţi, pagină pe care este prezentat şi regulamentul ”selecţiei”. „Cel mai bun loc de muncă din lume – scriu organizatorii – este singurul job care te plătește pentru a merge în vacanță. Timp de 15 zile, singura ta sarcină va fi cea de a te distra… de dimineața până a doua zi dimineața. Documentându-ţi felul în care îţi petreci zilele cu fotografii, clipuri video, live-uri pe reţelele sociale şi povestind în „jurnalul tău social“ experiențe, curiozități și tot ceea ce se întâmplă în timpul vacanţei tale de lucru”. Pentru a avea acces la acest sejur gratuit, candidatul (cu vârsta sub 30 de ani) trebuie doar completeze un formular online cu datele personale şi alte ”nimicuri” («musai să fie bine informat despre reţelele sociale», aceasta fiind una dintre cele câteva recomandări prescrise) şi să ataşeze un video de prezentare de un minut. „În faza ulterioară -specifică regulamentul – la fiecare 15 zile, o comisie va selecta două persoane”. Cei aleşi îşi vor începe apoi „lucrul” ajutaţi de un tutor care îi va lăsa să se descurce singuri după ce se va asigura că tinerii au învăţat bine meseria care în realitate constă în a atrage noi turişti pe frumoasa rivieră a Adriaticii. /cpaunel/abuzoian

www.corriere.it