Măsuri pentru fluidizare traficului pe supraaglomeratul Pod al Prieteniei

Supraaglomeratul Pod al Prieteniei, care leagă România și Bulgaria, continuă să fie punctul nodal al traficului de pasageri și mărfuri dintre cele două țări. Ce idei sunt luate în calcul pentru fluidizarea traficului de acolo explică din Sofia, Petio Petkov.
Reporter: În cuvântarea de deschidere, organizatorul reuniunii, prefectul regiunii Ruse, Galin Grigorov, a declarat că în primele șapte luni ale anului podul a fost traversat de 1,370 milioane de automobile, aproape dublu față de numărul înregistrat în aceeași perioadă a anului 2016. Podul vechi de 63 ani, cu numai două benzi de circulație, nu poate prelua traficul. Blocajele și cozile de camioane au devenit o problemă permanentă care se agravează în lunile de vară. Prefectul Grigorov a constatat că intrarea în funcțiune a Podului Vidin-Calafat nu a redus traficul în zona Ruse-Giurgiu, care atrage în continuare o mare parte din automobilele pe ruta Europa de Nord-Istanbul-Orientul Mijlociu. Șeful Vămii Ruse, Ventsislav Halacev, a spus că măsurile tehnice și administrative nu mai dau rezultat, s-a ajuns la capacitatea maximă a podului. Autoritățile bulgare consideră că un nou pod ar putea fi construit în apropierea localității Marten, la trei kilometri în aval de vechiul pod. În această zonă va începe noua autostradă Ruse-Veliko Tărnovo, aflat în stadiu de proiectare. Deputatul Plamen Nunev a declarat că în lunile de vară podul este traversat zilnic de 4.000 de automobile, din care 1.500-2.000 tiruri. În urmă cu 10 ani, pe pod treceau zilnic 500 de camioane grele. Durata media a controlului vamal a unui camion pe malul bulgăresc a fost redusă la sub trei minute. A fost urgentată vânzarea vinietelor. În curând va fi predată zona est a punctului de frontieră Ruse, care va separa intrările de ieșirile din țară./eradu/avladucu

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (25 august)