Ce se știe despre prăbușirea avionului An-148 în suburbiile Moscovei

Un avion An-148 al companiei „Saratov Airlines” a dispărut duminică, 11 februarie, de pe radar, imediat după decolarea de pe aeroportul Domodedovo din Moscova.
La bord erau 65 de pasageri și 6 membri ai echipajului. Toţi au murit.
Resturile epavei lui au găsite în raionul Ramenskii.
După mai puțin de 10 minute de la decolarea de pe aeroportul Domodedovo din Moscova, aeronava de pasageri An-148 a companiei „Saratov Airlines”, care zbura pe ruta Domodedovo – Orsk (cursa 6W 703), a dispărut de pe ecranele radarelor.
Conform datelor preliminare, erau la bord 71 de persoane: șase membri ai echipajului și 65 de pasageri. Peste 60 de pasageri erau rezidenți din regiunea Orenburg. Patru membri ai echipajului eau locuitori ai regiunii Saratov.
S-au găsit totuşi câteva trupuri.
Conform datelor preliminare, nu există supraviețuitori.
Aparatul An-148 a fost produs de către Asociația pentru Construcții de Avioane din Voronej, în anul 2010.
Numărul lui de bord era 61704 (seria 40-06). În 2010, aeronava a fost pusă în funcțiune de către compania aeriană Rossiia.
Potrivit site-ului russianplanes.net, aeronava cu numărul de bord RA-61704 a făcut primul zbor programat în iunie 2010, iar în august 2011 bordul a stabilit un record de zboruri printre avioanele An-148 – 400 de ore şi 45 de minute.
Compania „Saratov Airlines” a raportat că nu au existat plângeri cu privire la starea tehnică a aeronavei An-148. S-a remarcat, de asemenea, că echipajul avea o experiență suficientă.
La cârma a fost comandantul aeronavei Valerii Ivanovici Gubanov, având un total de 5.000 de ore de zbor, iar pe acest tip de aeronavă avea 2.146 ore de zbor.
Pasagerii și membrii echipajului erau asigurați de compania AlfaStrakhovanie. Angajații companiei sunt în contact cu societatea „Saratov Airlines” și participă la clarificarea situației de urgență.
Peste 150 de persoane și 20 de unități de echipament s-au implicat în eliminarea consecințelor accidentului.
În raionul Ramenskii a fost trimis un grup de salvatori, s-au alăturat şi un detașament al Centrospas și al Centrului Leader. La locul dezastrului au venit 7 brigăzi de la Centrul de medicină pentru catastrofe. Vladimir Puşkov, ministrul Situațiilor de Urgență, a precizat că operaţiunile de salvare se vor desfășura pe toată durata zilei, forțele funcționează în regim de schimburi.
Nu există încă date precise despre accidentul avionului. Cauza tragediei ar putea fi condițiile meteorologice, eroarea echipajului, precum și o defecțiune tehnică, au raportat serviciile de urgență. În același timp, nu au existat condiții meteorologice extreme. Ancheta studiază toate versiunile posibile.
În presă a apărut informaţia că avionul s-ar fi putut ciocni cu un elicopter de la Poşta Rusiei. Compania a precizat că aceste informații nu corespund realităţii. Dimpotrivă, a precizat că la bordul avionului An-148 a existat un sac mic de corespondență prin poștă, cântărind 20 kg. Anterior, pe internet, au fost înregistrate videoclipuri de la locul accidentului aeronavei, pe care s-au văzut plicuri cu scrisori.
Un dosar penal a fost deschis pentru infracțiunea prevăzută în partea a 3-a din art. 263 din Codul penal („Încălcarea normelor de siguranță și de funcționare a transportului aerian, care a provocat moartea a două sau mai multe persoane”). Dosarul a fost transmis către aparatul central al Comitetului pentru Cercetări Penale.
La locul dezastrului au venit anchetatori şi criminalişti, care au experienţă în cercetarea catastrofelor aviatice.
Parchetul pentru transportul internaţional de la Moscova şi Procuratura transportului din sud au început să verifice cauzele prăbuşirii, vor evalua respectarea legii în cursul întreținerii și exploatării de către serviciile de dispecerat pentru aeronave.
Mijloacele de control obiectiv de la Centrul de Control al traficului aerian de la Moscova sunt sigilate, datele acestora vor fi transferate autorităților. Parchetul de transport din sud verifică, de asemenea, implementarea legislației federale de către compania Saratov Airlines. Dacă există un motiv, măsurile de reacție ale procurorului vor fi luate imediat.
Comitetul Internațional de Aviație a format o comisie pentru a investiga cauzele accidentului An-148. Corporația United Aircraft Corporation a declarat că va oferi toată asistența necesară pentru investigarea dezastrului.
Vladimir Putin a însărcinat guvernul să investigheze catastrofa aviatică. El și-a exprimat, de asemenea, condoleanțele pentru moartea oamenilor. Dmitrii Medvedev a ordonat crearea unei comisii pentru a elimina consecințele accidentelor, care a fost condusă de Maxim Sokolov, ministrul Transporturilor. Șeful guvernului a exprimat condoleanțele în legătură cu moartea oamenilor.
Maxim Sokolov, Andrei Vorobiov, guvernatorul regiunii Moscova, Alexandr Bastrîkin, șeful Comitetului de anchetă, au venit, de asemenea, la locul dezastrului.
Vladimir Pucikov, ministrul Situațiilor de Urgență, a cerut să se țină sub control sever toate lucrările din zona avariei. La aeroportul „Domodedovo” a fost înființat un sediu operațional care să ofere informații despre dezastru.
Sediul operațional pentru determinarea cauzelor accidentului și pentru acordarea de asistență în legătură cu acest accident aerian a fost de asemenea stabilit la Saratov.
Psihologii de la Ministerul Federației Ruse pentru apărare civilă, situații de urgență și eliminarea consecințelor dezastrelor naturale pentru regiunea Orenburg s-au deplasat la aeroportul din Orsk pentru a acorda asistenţă rudelor celor uciși ca urmare a prăbușirii avionului An-148.
Potrivit site-ului Flightradar24, care oferă informaţii în timp real despre cursele aeriene la nivel global (destinaţie, localizare, tipul aeronavei, altitudine, viteză), aeronava Antonov An-148 a dispărut de pe radare la 5 minute după decolarea din Moscova, efectuând o coborâre de aproximativ 1.000 de metri pe minut, înainte de pierderea semnalului.
Compania rusă Saratov Airlines a fost interzisă în 2015 de la operarea zborurilor internaţionale, după ce inspectorii au descoperit în cabina unei aeronave de linie o persoană care nu era autorizată să facă parte din echipajul de zbor. Interdicţia a fost ridicată în 2016, iar compania şi-a restrâns activitatea. În prezent, Saratov Airlines operează în principal curse interne, dar face legătura şi către cele mai importante oraşe din Armenia şi Georgia. /vpatrichi/atataru

http://tass.ru/proisshestviya/4948235