Judeţul Timiş va avea o strategie turistică pentru următorii zece ani

Judeţul Timiş va avea, în premieră, o strategie turistică pentru următorii zece ani. Aceasta va fi elaborată până în toamnă şi se va baza pe valorificarea tradiţiilor satului bănăţean, pe exploatarea resurselor naturale, cu accent pe apa minerală şi pe cea geotermală, pe cicloturism şi turism cultural. Elaborarea strategiei va costa 115.000 de lei şi se va face în colaborare cu o firmă de consultanţă, plecând de la propunerile factorilor implicaţi din turism.
Camelia Mocanu, expert al firmei de consultanţă: Strategia de turism cuprinde elemente de cultură, deci clar că Timişoara, capitală culturală, va fi parte a strategiei, dar în acelaşi timp va potenţa de fapt zona. Deci turiştii care vin în Timişoara vrem să-i scoatem din oraş şi să înceapă să cunoască judeţul. Deci Lugojul are lucruri frumoase, Sânnicolaul are lucruri frumoase. Deci avem două tipuri şi turişti pe care vrem să-i potenţăm: pe cei din România să vină aici şi pentru altceva, nu doar pentru business şi pe cei din străinătate care să cunoască personalităţile locale. Ne aşteptăm ca undeva la 4%-5% din creşterea economică să fie dată de turism.
Realizator: Corespondenta noastră Alina Bujancă precizează că la sfârşitul acestei luni va avea loc o dezbatere publică asupra strategiei turistice a judeţului Timiş, o dezbatere la care toţi cei interesaţi sunt aşteptaţi să facă sugestii./csimion/schelaru

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (5 martie)