Regulamentul european pentru protecţia datelor, care a intrat în vigoare acum două zile, impune reglementări mai aspre

Peste 250 de milioane de europeni folosesc în fiecare zi internetul pentru a interacţiona cu familia sau pentru a face cumpărături. Acest lucru implică, însă, oferirea unor date personale, inclusiv numele, adresa personală, date din buletin sau informaţii despre starea de sănătate.  Acest proces este însoţit de numeroase riscuri potenţiale, cum ar fi divulgarea neautorizată a unor date personale, furtul de identitate sau abuzuri online.

Regulamentul european pentru protecţia datelor, care a intrat în vigoare acum două zile, impune reglementări mai aspre în privinţa modalităţii prin care companiile gestionează informaţiile personale ale clienţilor lor. De asemenea, Uniunea Europeană propune amenzi pentru folosirea necorespunzătoare şi gestionarea neadecvată a informaţiilor private.

Reporter: Daniela Mănuţă – Numele de familie, prenumele, adresa de domiciliu, de e-mail şi datele de localizare – toate acestea sunt date cu caracter personal. Regulamentul oferă cetăţenilor dreptul de primi informaţii clare şi inteligibile despre cine şi ce date prelucrează şi motivul, precum şi dreptul de a solicita accesul la datele pe care le deţine organizaţia în legătură cu dumneavoastră. De asemenea, aveţi posibilitatea de a solicita ştergerea datelor, dacă nu mai doriţi să fie prelucrate şi dacă nu există un motiv legitim pentru ca o firmă să le păstreze. În situaţia în care companiile au nevoie de acceptul dumneavoastră pentru a vă prelucra datele, acestea vor trebui să vi-l solicite şi să precizeze clar în ce scop le vor utiliza. Dacă aveţi suspiciunea că v-au fost încălcate drepturile în privinţa protecţiei datelor, puteţi formula o plângere la Autoritatea Naţională de Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal./eendrefy/sdm2

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 27 mai