Scheletul unui teropod, un dinozaur carnivor „încă necunoscut”, în vârstă de 150 de milioane de ani, a fost cumpărat la preţul de 2 milioane de euro de către un particular francez, în cadrul unei licitații organizate luni, la primul etaj al Turnului Eiffel.

Acest dinozaur din Jurasic „s-a vândut la preţul de 1,58 milioane de euro, 2,02 milioane de euro, taxe incluse”, a anunțat Casa de licitație Aguttes, afirmând că el a fost achiziţionat de către un „particular francez, care colecţionează mai degrabă opere de artă contemporane (…) și care tocmai a dobândit primul său dinozaur”. Acest teropod, complet în proporţie de 70%, cu o lungime de aproape 9 metri și o înălțime de 2,60 metri, „va rămâne în Franța”, a explicat Claude Aguttes, licitatorul vânzării. Cumpărătorul „dorește ca scheletul să fie vizibil într-un muzeu francez”, a precizat el. De asemenea, scheletul va fi pus la dispoziția comunității științifice pentru a fi studiat, în scopul de a dezvălui misterul care planează în jurul „acestui specimen care prezintă caracteristici neobișnuite pentru un alozaur”, a explicat paleontologul belgian Pascal Godefroit, care a analizat această fosilă. Potrivit acestuia, ar putea fi vorba despre o nouă specie de dinozaur carnivor. Deţinut până acum de un particular britanic, scheletul a fost descoperit în 2013 în timpul unei campanii de cercetare în Wyoming, Statele Unite. Piesa a fost estimată între 1,2 milioane și 1,8 milioane de euro fără taxe, de către expertul în vânzări, Eric Mickeler. În luna aprilie, au fost cumpărate două schelete de dinozauri, un alozaur și un diplodoc, pentru mai mult de 1,4 milioane de euro fiecare, de către un particular britanic, tot la o licitație din Paris. /rcostea/vdraguta