Canalul Dunăre-Bucureşti şi noul terminal de la Aeroportul Otopeni, două proiecte în atenţia Guvernului

Încep exproprierile pentru noul terminal de la Aeroportul Otopeni, investiţie estimată la 1 miliard de euro. Aproape 80 de milioane de euro vor costa doar terenurile, iar Ministerul Transporturilor susţine că ar urma să fie expropriate şi 700 de imobile de pe o suprafaţă totală de 5 milioane de metri pătraţi. De asemenea, sfârşitul de an a adus în atenţie un proiect care părea uitat pentru totdeauna: Canalul Dunăre – Bucureşti. Guvernul a publicat studiul de fundamentare pentru realizarea obiectivului în parteneriat public-privat. Proiectul a fost început înainte de 1989 şi ar trebui să lege Bucureştiul de Dunăre printr-o magistrală fluvială.
Reporter: Ciprian Sasu – Potrivit studiului de fundamentare al Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, canalul va fi proiectat şi construit în cinci ani şi va costa în total 6,71 de miliarde de lei. Contractul va fi încheiat pe 25 de ani, din care în primii cinci ani se vor face proiectarea şi execuţia, iar operarea va avea loc în următorii 20 de ani. Proiectul a fost început pe timpul lui Nicolae Ceauşescu şi a prevăzut conectarea Bucureştiului la Dunăre printr-un canal lung de 73 de kilometri. În prezent, stadiul fizic al canalului este de 70%. Este nevoie aşadar de implicarea unei companii private cu potenţial pentru realizarea acestui proiect. Deşi costurile sunt mari, şi beneficiile vor fi pe măsură. Când şi dacă va fi finalizat, bucureştenii ar putea merge în croazieră până în Delta Dunării sau chiar până la Viena. Practic, Bucureştiul ar putea fi legat de alte oraşe europene care sunt porturi la Dunăre, dar şi la portul Constanţa. Nu ar fi singurele beneficii. Specialiştii vorbesc inclusiv de amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa, de beneficii piscicole, de alimentare cu apă a localităţilor limitrofe capitalei şi, nu în ultimul rând, de beneficii turistice./csimion/schelaru

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (25 decembrie)