La un magazin din Budapesta clienţii sunt serviţi de un robot

La echipa din Budapesta a companiei Decathlon a sosit primul coleg robot, a declarat postului ungar InfoRádió directorul comercial pentru vânzări online al firmei. Sarcina primordială a robotului este depozitarea, gestionarea, optimizarea şi urmărirea procesului de finalizare a comenzilor online, a precizat Gergely Román. Robotul, numit Cleveron 402, este capabil – pe baza datelor întroduse – să predea clienţilor produsele comandate în zece secunde după intrarea lor în magazin, fără ca aceştia să fie nevoiţi să stea la rând. „Diminuarea timpului de aşteptare a clienţilor noştri a fost un criteriu foarte important pentru noi„, a subliniat Gergely Román. Cu ajutorul robotului activitatea angajaţilor devine mai eficientă, iar firma economiseşte pe an un număr de ore echivalente cu aproximativ 22 de zile lucrătoare, a mai spus directorul, menţionând că anumite sarcini administrative – înregistarea produselor, predarea coletelor – au încetat să mai existe datorită robotului. Valoare investiţiei – robotizarea firmei şi achiziţionarea unor maşini automate pentru ambalare – se ridică la 250 de mii de euro, iar durata de amortizare ar putea necesita mai mulţi ani, dar este realizabilă, a mai explicat directorul comercial./rganciu/aionescu

https://infostart.hu/eletmod/2019/06/29/robot-szolgalja-ki-a-vevoket-egy-magyar-aruhazban