Firmele de transport din România pot primi despăgubiri de până la 500 de milioane de euro, după ce Comisia Europeană a constatat că cei şapte mari producători de camioane europeni au format un cartel şi s-au coordonat la stabilirea preţurilor şi la introducerea de noi tehnologii. Din investigaţia Comisiei Europene, Cartelul Camioanelor a funcţionat 14 ani, între 1997 şi 2011. În această perioadă, în România au fost comercializate peste 50 000 de camioane, iar despăgubirea pe care o pot primi firmele de transport poate ajunge la 10.000 euro pentru un vehicul, a explicat astăzi Radu Dinescu, secretar general Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri:
Radu Dinescu: Transportatorii români care au achiziţionat camioane şi care sunt eligibili ar trebui să facă această solicitare pentru că oricum, în viitor, foarte probabil costurile cu despăgubirile din acest cartel, cu cheltuielile de judecată vor fi introduse în preţu vehiculelor din generaţiile următoare şi le vor plăti şi pe acelea, astfel încât măcar să procedeze ca ceilalţi colegi de breaslă din Europa sau din România care deja şi-au înregistrat aceste cereri de despăgubire care le acordă şanse sporite să recupereze aceste sume de până la 10.000 de euro pe camion.
Realizator: Cererile de despăgubire pot fi depuse până sfârşitul lunii, pe site-ul www.cartelcamioane.ro, transmite reporterul Radio România Actualităţi, Alexandru Lancuzov./ilixandru/sdm2

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (16 iulie)