Franța se menține în continuare, din anul 1990, pe primul loc, în topul mondial al destinațiilor turistice

În toiul sezonului turistic, Franța se menține în continuare, din anul 1990, pe primul loc, în topul mondial al destinațiilor turistice din punct de vedere al numărului de străini sosiți pe teritoriul său. Anul trecut, peste 89 de milioane de turiști străini au vizitat Franța, cu 3% mai mulți decât în 2017. Cu toate acestea, Franța se află pe locul trei, după Statele Unite și Spania, din punctul de vedere al beneficiilor aduse de turism, cu puțin peste 55 de miliarde de euro pe an. Deputații din Comisia economică a Adunării Naționale Franceze, au făcut o anchetă și au ajuns la concluzia că potențialul turistic al ţării nu este valorificat la justa sa valoare. Chiar dacă Franţa rămâne prima destinație turistică din lume, raportul deputaților arată că turiștilor nu li se pun la dispoziție toate oportunitățile de consum. Primul minus remarcat de autorii raportului este faptul că durata sejururilor se limitează la șase-șapte zile, perioadă care rămâne constantă de câțiva ani. Apoi, potrivit datelor oferite de Banca Franței, în afara pachetelor turistice prin care își asigură cazarea, transportul și o parte din mase, un turist străin cheltuie în medie 260 de euro pe timpul unui sejur pe restaurante, suveniruri, alte cumpărături, ceea ce este considerat destul de puțin, mai ales că suma a rămas stabilă, în ultimii șase ani. Altă deficiență constatată este că cei mai mulți bani obținuți din turism se concentrează în anumite zone, în principal la Paris, și în anumite perioade, cu precădere în lunile iulie și august. Pentru a favoriza consumul din partea celor care le vizitează țara, raportul deputaților recomandă încurajarea creării de noi zone turistice internaționale în stațiunile și orașele ţării, care să fie însoțită de o reclamă pe măsură. De asemenea, susține extinderea numărului de magazine care să rămână deschise până noaptea târziu și în toate zilele săptămânii, pentru a revitaliza atmosfera unor zone ce pot atrage turiști. Alt punct unde mai trebuie lucrat este îmbunătățirea legăturilor feroviare și aeriene între capitală și celelalte zone turistice ale țării, dezvoltarea aeroporturilor regionale și o strategie mai ofensivă în ceea ce privește negocierea drepturilor de trafic. De asemenea, raportul consideră utilă creșterea bugetului și intensificarea activității Agenției Naționale Atout France, care, prin cele 32 de birouri ale sale din străinătate, promovează turismul în Hexagon. În schimb, guvernul a anunțat reducerea numărului de angajați ai agenției până la obținerea unei economii de 4 milioane de euro, atrag atenția raportorii. Atracția turistică a Franței se explică prin numărul mare și varietatea de puncte de interes, diversitatea peisajelor, bogăția patrimoniului istoric, cultural, artistic și gastronomic, clima agreabilă, infrastructura de transport foarte bine dezvoltată atât la nivel național, cât și la cel al orașelor; nu în ultimul rând, turiștii sunt atrași de mulțimea restaurantelor, a parcurilor și a altor oportunități de petrecere a timpului liber. Practic, fiecare departament francez oferă lucruri unice și uimitoare de descoperit. Un sondaj publicat în urmă cu câteva zile arăta că turiștii internaționali provin în principal din Marea Britanie peste 14%, britanicii având o tradiție de peste 200 de ani de a călători în Franța. Apoi, din Germania, 13,7%, urmată de țările din Benelux, cu 13%. Iar de câțiva ani crește constant numărul turiștilor asiatici, care vin în special la Paris. Turismul are un impact pozitiv asupra economiei țării, reprezentând 7% din produsul intern brut al Franței și peste două milioane de locuri de muncă, însă și efecte negative asupra mediului – consum mare de energie, poluare generată de transporturi, fluxuri uriașe de deșeuri./gioan/vdraguta

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 30 iulie)