NAPI GAZDASÁG: Tronsonul de autostradă din România a fost terminat, dar statul nu l-a omologat

A fost amânată omologarea în România a celor două tronsoane de autostradă A1 din Transilvania de Sud în lungime de 43  kilometri, deoarece pe unul din tronsoane CNAIR a găsit probleme în privinţa calităţii. Ministrul român al transporturilor Răzvan Cuc a pus în vedere rezilierea contractului încheiat cu constructorul spaniol – relatează corespondentul MTI.

Autorităţile române planificaseră pentru luni seara inaugurarea tronsonului Deva – Ilia de 22, respectiv al celui dintre Ilia – Holdea de 21 kilometri, dar reprezentantul CNAIR a semnat cu consorţiul român  Tehnostrade-Spedition UMB doar procesul verbal al primului tronson, cel de lângă Deva.

După cum a anunţat marţi ministrul Răzvan Cuc, a cerut consorţiului spaniol Teloxim Con SRL. – Comsa SA. – Aldesa Construcciones SA. – Arcadis Eurometudes SA amânarea de la patru la zece ani a reparării problemelor calitative sesizate şi a garanţiei. Acesta nu a fost de acord cu extinderea perioadei de garanţie şi nu a fost de acord nici cu deschiderea circulaţiei pe tronsonul de lângă Deva care a fost preluat. Pentru aceasta ar fi nevoie de folosirea unui punct nodal care aparţine deja de celălalt tronson care nu a fost preluat.

Ministrul a comunicat că în cazul în care firma spaniolă nu va executa reparaţiile solicitate, se va pune problema rezilierii contractului. Răzvan Cuc a considerat  refuzul consorţiului spaniol de a nu permite demararea circulaţiei pe tronsonul de 22 kilometri care a fost preluat drept o tentativă de şantaj de nepermis. În această săptămână constructorului i s-a întocmit o factură pentru amendă în valoare de 73 milioane lei şi i s-a atras atenţia că în caz că nu va repara defectele sesizate se poate aştepta la noi amenzi. În opinia lui Cuc reparaţiile pot fi executate în zece zile.

Cele două tronsoane realizate sunt menite să elimine de la 57 la 13 kilometri porţiunea dintre ele care trebuie parcursă pe şosea.

Construcţia tronsoanelor finalizate dar neinaugurate a demarat în 2013 şi lucrările ar fi trebuit terminate în mai 2016. Conform datelor publicate pe site-ul CNAIR cele două tronsoane de 22, respectiv 21 kilometri au costat în total aproape un miliard de lei fără TVA, din care 85% provin din fondul de coeziune al UE –  a relatat MTI.

Autor: Erika Domokos
Traducerea: Imola Stănescu

https://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/elkeszult-de-az-allam-nem-veszi-at-a-sztradaszakaszt-a-szomszedban.689688.html

NAPI GAZDASÁG (Ungaria) – 13 august