Cercetătorii japonezi au identificat o nouă specie de dinozaur prin reconstituirea unui schelet de aproape de opt metri, cel mai mare găsit vreodată în arhipelagul japonez.
După ce a analizat sute de oase vechi de 72 de milioane de ani, echipa condusă de Universitatea Hokkaido a ajuns la concluzia că acest schelet aparținea unei specii noi din familia adrosaurilor, cunoscută sub numele de „dinozaurul cu bot de rață”, un erbivor din sfârșitului perioadei geologice a cretacicului.
În 2013 a fost găsită o parte din coada sa, iar la următoarele săpături a fost descoperit întregul schelet. Echipa l-a numit „Kamuysaurus japonicus”, care înseamnă „zeul dragon japonez”.

Cercetătorii estimează că scheletul găsit aparţinea un adult de nouă ani, care ar fi cântărit între 4 sau 5,3 tone, în funcție de felul în care mergea: pe două, sau pe patru picioare.
Descoperirea a fost publicată în revista britanică Scientific Reports.

Faptul că în Japonia a fost găsit un nou dinozaur înseamnă că în Japonia sau Asia de Est exista o lume independentă de dinozauri, cu un proces evolutiv independent”, a declarat șeful echipei, Yoshitsugu Kobayashi, în comunicatul dat de universitate.
Foarte probabil ‘Kamuysaurus japonicus’ trăia în zonele de coastă, un habitat neobișnuit pentru dinozaurii din această perioadă. Descoperirea întăreşte ipoteza conform căreia unele specii de dinozauri „au preferat să ocupe regiuni apropiate oceanului, iar mediul litoralului a jucat un rol important în diversificarea dinozaurilor, la începutul evoluției lor”, potrivit Universității din Hokkaido. /cpaunel/dsirbu