Saturn cucerește primatul în sistemul solar ca fiind planeta cu cel mai mare număr de sateliți: cu cele 82 de ‘luni’ cunoscute până acum, depășește cu 3 planeta Jupiter, care s-a oprit la 79. O echipă de astronomi de la Carnegie Institution for Science, condusă de Scott Sheppard, a analizat zeci de imagini capturate de puternicul telescop hawaiian Subaru pe Mauna Kea şi printr-un algoritm comparativ a reuşit să identifice 20 de sateliţi noi în jurul planetei inelare, distingându-i printre stelele staționare și galaxii. Ca premiu de consolare, planetei Jupiter îi rămâne recordul pentru cel mai mare satelit, Ganymede, a cărui masă este de 2,02 ori mai mare decât cea a Selenei. Cele 20 de luni noi sunt extrem de mici, fiecare având un diametru de doar 5 kilometri. Sheppard bănuiește că mai există încă vreo sută de astfel de corpuri cereşti, chiar mai mici, dar între timp trebuie ”botezate” cele 20 proaspăt descoperite, iar pentru asta, oamenii de știință apelează la internet, cu hashtag-ul #NameSaturnsMoons. (www.rainews.it – 8 octombrie)/cpaunel/abuzoian