Atenţionare din partea Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică

Specialiştii în securitate cibernetică atrag atenţia că în această perioadă când se fac multe cumpărături de la magazinele online, sunt şi multe tentative de fraudă. Trebuie să fim vigilenţi atunci când dăm datele personale şi bancare, spune directorul general al Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică, Cătălin Aramă.
Cătălin Aramă: În primul rând, recomandarea este să cumpărăm exclusiv de la magazinele online recunoscute şi verificate prin recenzii ale clienţilor, prin notorietate sau pe care le-am mai folosit cu succes. Atenţie la ofertele care vin pe mail, pentru că în această perioadă ne confruntăm cu atacuri de tip phishing, în care ţinta sunt produsele la mare căutare în aceste zile. Dacă sună prea bine ca să fie adevărat, atunci, probabil, este vorba de o încercare de fraudă. Atenţie pentru datele cardurilor pe care le introducem, magazinele serioase au o politică de securitate în acest sens. Totodată, să verificăm tranzacţiile din conturi în mod constant pentru a detecta orice activitate suspicioasă.
Realizator: În cazul în care observăm tranzacţii suspecte, trebuie să sunăm imediat banca, apoi Poliţia şi, în cele din urmă, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică, la numărul unic de telefon 1911. #HUN/lbadiu

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 26 martie