Cetățenii ungari sunt mai chibzuiți în această perioadă

În actuala situație generată de noul coronavirus, cetățenii ungari sunt mai cumpătați și chibzuiți în privința cumpărăturilor. O treime din populație își amână investițiile mai mari, însă majoritatea își plătesc în continuare creditele contractate, rezultă din datele sondajului de opinie reprezentativ, efectuat în luna mai de Agenția de Marketing și Consultanță NRC, la solicitarea sucursalei companiei franceze de credit de consum Cofidis, din Budapesta. Potrivit sondajului, cea mai puternică reacție financiară care a caracterizat populația Ungariei ca efect al epidemiei de coronavirus a fost străruința de economisire, astfel că două treimi din locuitori au renunțat la anumite cheltuieli. În acest sens nu se constată o diferență în funcție de venituri, deoarece toată lumea a încercat să facă economii, indiferent de situația materială. În luna ianuarie a acestui an 15% din populație încă mai planificau contractarea unui credit – pentru locuințe sau de nevoi personale -, însă acum chiar dacă nu au renunțat la această idee, dar au decis să își amâne luarea deciziei de creditare. 65% din clienții sucursalei Cofidis plătesc în continuare ratele. Datele sondajului mai arată că în perioada de epidemie majoritatea oamenilor își achită obligațiile de plată prin sistemul digital. O treime din populație folosește la plăți cu precădere cardurile bancare. În schimb, într-un procent similar, oamenii refuză să își plătească dărurile prin sistem online, procentul lor fiind neschimbat în comparație cu datele sondajului de opinie, realizat în luna ianuarie, a precizat Cofidis. Sondajul a fost efectuat online pe un eșantion de 500 de persoane, datele fiind reprezentative pentru locuitorii care folosesc internetul, în vârstă cuprinsă între 18 și 69 de ani. Sondajul este realizat de Cofidis de patru ori pe an, începând din anul 2011.

https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20200606-jobban-sporolnak-a-magyarok-a-jarvanyhelyzetben/rganciu/aionescu