Cu 151 de ani în urmă, la 22.IX./4.X 1869, s-a pus piatra fundamentală pentru principala gară a Capitalei, denumită Gara Târgoviştei – aşezată pe o fostă proprietate a boierului Dinicu Golescu şi a moştenitorilor săi, aflată la marginea oraşului, într-un perimetru care începea din fosta stradă Ştefan Furtună – Bd. Dinicu Golescu şi se întindea spre nord, cuprinzând tot cartierul Grant („botezat” astfel după soţul lui Zoe Golescu, englezul Effingham Grant), până aproape de comuna Giuleşti. Denumirea iniţială de „Gara Târgoviştei” vine de la Calea Târgoviştei, vechiul nume al actualei Calea Griviţei, care şi-a căpătat actualul nume după terminarea Războiului de Independenţă, în amintirea luptei pentru reduta Griviţa. Gara Târgoviştei a fost dată în exploatare la 15/27 noiembrie 1870, cu prilejul deschiderii provizorii a căii ferate Bucureşti – Ploieşti. Inaugurarea oficială a avut loc la 1/13 septembrie 1872, odată cu deschiderea oficială şi darea în exploatare a căii ferate Roman – Galaţi – Bucureşti – Piteşti. În anul 1888 denumirea de Gara Târgoviştei a fost schimbată în Staţia Bucureşti Nord.

RADOR (22 septembrie)