Valoarea comerțului electronic din România ar putea depăși, anul acesta, pragul psihologic de cinci miliarde de euro

Valoarea comerțului electronic din România ar putea depăși, anul acesta, pragul psihologic de cinci miliarde de euro. Este o creștere mai mare cu 20% față de anul trecut, când volumul acestui tip de comerț a fost de aproximativ patru miliarde de euro. Transmite corespondentul nostru Claudiu Pădurean.

Reporter: Închiderea temporară a centrelor comerciale, măsurile de distanțare socială și restricţiile menite să limiteze răspândirea coronavirusului au schimbat modul de a face comerț. Un volum tot mai mare de tranzacții se mută în online. Românii îşi cumpără de pe internet: cosmetice, aparate electrocasnice sau gadgeturi. De asemenea, mulţi își cumpără haine de pe online. Există și o diferență de comportament de consum între marile orașe. În București, de exemplu, este realizat cel mai mare volum al comerțului online cu îmbrăcăminte – spune fondatoarea unui magazin online, Ioana Bora.

Ioana Bora: Din rapoartele noastre, 80% dintre clienţii noştri vin din București, probabil și pentru că brandurile pe care le comercializăm noi sunt branduri care nu sunt așa de cunoscute în restul țării.

Reporter: În Cluj-Napoca, un oraș cu o comunitate de 26.000 de IT-işti și 100.000 de studenți, predomină achizițiile de gadgeturi. În Timișoara a crescut foarte mult comerțul cu electrocasnice, iar în Iași, comerțul cu produse de îngrijire a corpului – rezultă dintr-un studiu intern făcut de o corporație internațională./lalexandrescu/gpodea

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 20 octombrie