Comunicat de presă rezultate studiu ARPAC: 17% dintre posesorii de câini și 16% dintre posesorii de pisici au declarat că şi-au luat un animal de companie în perioada stării de urgență

Asociaţia Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC) a prezentat astăzi, în cadrul unei conferinţe online, rezultatele studiului „Atitudini şi comportamente ale românilor din mediul urban privind animalele de companie”desfăşurat în luna august 2020 de KANTAR România.

Rezultatele studiului arată că perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie. Astfel, 17% dintre posesorii de câini și 16% dintre posesorii de pisici au declarat că şi-au luat un animal de companie în perioada stării de urgență.

Acelaşi studiu arată că:

Principalul factor care determină achiziţionarea unui animal de companie este cel emoţional, 57% dintre respondenţi spunând că alegerea lor este determinată de dragostea pe care o simt pentru animale;
Câinii reprezintă cel mai comun animal de companie (66%), urmaţi de pisici (58%), papagali sau alte păsări (12%), peşti (11%), iepuri (8%), broaşte ţestoase (4%), hamsteri (3%) şi porcuşori de Guinea (2%);
Românii din mediu urban se simt mai apropiaţi de animalul lor de companie decât de fraţi/surori, prieteni sau nepoţi, poziţionând animalul de companie pe locul patru în lista apropiaţilor, după soţ/soţie/partener, copii, părinţi;
43% dintre deţinătorii de câini şi 57% dintre deţinătorii de pisici au spus că îşi hrănesc animalele de companie exclusiv cu hrană preambalată;

Ataşat acestui mesaj puteţi găsi comunicatul de presă care prezintă principalele rezultate ale studiului, iar site-ul arpac.ro este disponibil raportul complet al acestuia.

Vă stau la dispoziţie pentru orice alte detalii referitoare la studiu şi pentru stabilirea interviurilor cu reprezentanţii asociaţiei.

Toate cele bune,

Andreea Lapadatu

Responsabil Proiecte