Directorul reţelei Facebook doreşte să investească în compania Xiaomi din China

 Directorul reţelei de socializare Facebook, Mark Zuckerberg, a analizat posibilitatea de a investi în compania chineză pentru fabricarea smartphone-urilor şi a tabletelor Xiaomi, împreună cu directorul executiv al acestei companii, Lei Jun, relatează REUTERS. Discuţiile au avut loc în octombrie 2014, în timpul unei vizite a lui Zuckerberg la Beijing, când Xiaomi era în procesul de atragere a fondurilor de 1,1 miliarde de dolari. Şefii companiilor au discutat despre efectul politic şi comercial care ar fi obţinut dacă Facebook ar cumpăra o parte din Xiaomi, a cărei activitate este estimată la 45 miliarde de dolari. Cu toate acestea, acordul nu a fost încheiat. Pe de o parte, Xiaomi şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că investiţia de la Facebook ar putea avea un impact negativ asupra parteneriatului cu Internet Corporation Google, al cărui sistem de operare mobil „android” este instalat în smartphone-urile din China şi, pe de altă parte, faptul că Facebook-ul este blocat în China din anul 2009. „Facebook vrea să vină pe piaţa chineză, iar Xiaomi se străduieşte să-şi extindă afacerea şi dincolo de China, astfel că ei sunt conştienţi de importanţa unei colaborări”, precizează REUTERS, care citează una dintre sursele acestei agenţii.

(www.beta.rs – 14 ianuarie)