Un tânăr din Serbia a devenit web designer într-un mod inedit, vânzând ţuică pe internet

Nu este un lucru neobişnuit ca o tradiţie de familie veche de un secol să determine viitorul unei persoane. Un tânăr din Serbia a devenit web designer într-un mod cu totul inedit. „M-au inspirat unele site-uri de comercializare a brânzei şi smântânei, care existau pe internet în 2005. Am decis să încerc să creez un site pe care să vând ţuica pe care o producea tatăl meu. În anul 2005, site-ul a avut peste 15.000 de vizitatori”, a explicat Vukosav Sredojevic. În acelaşi an, elevul de 15 ani, a fost desemnat cel mai tânăr web designer din Serbia şi a subliniat că, pe lângă site-ul unde vindea ţuica tatălui său, ca elev de liceu, a creat şi a administrat site-ul municipalităţii din Ljig privind destinaţiile turistice din zonă. Ca student a creat peste 40 de site-uri web, inclusiv site-ul pentru Biblioteca oraşului Belgrad şi astăzi face parte din echipa de web designer a Clubului Bibliotecii Universitare „Svetozar Markovic”. Clubul de Internet al lui Vukosav a urmat iniţial proiectele finanţate de UE. Astfel, faima talentatului tânăr de 15 ani a ajuns până la Delegaţia UE din Serbia care monitorizează şi sprijină toată activitatea sa în cadrul proiectului „Cunoaştere pentru toţi”. De menţionat faptul că generosul specialist în domeniul IT se deplasează prin toată Serbia pentru a-i învăţa gratuit pe tinerii sârbi să folosească util internetul.

(www.beta.rs – 24 februarie)