Nou record naţional de altitudine pentru salt cu paraşuta

Iepuraşul a fost darnic. Avem un nou record naţional de paraşutism.

Aeroclubul României, împreună cu Federaţia Aeronautică Română, au dus la bun sfârşit proiectul de a stabili un nou record naţional de altitudine pentru salt cu paraşuta.

Instructorul paraşutist Gabriel-Dan Chiriac a realizat în această dimineaţa un salt cu paraşuta din balon cu aer cald de la altitudinea de 10400 de metri.

Decolarea a avut loc în jurul orei 09.00 de pe Aerodromul Sânpetru, unitate teritorială a Aeroclubului României, situată în apropiere de Braşov.

Vechiul record naţional de altitudine pentru lansare cu paraşuta data din 20  August 1970 şi a aparţinut regretatului general Grigore Baştan.

Balonul  a fost pilotat de echipajul Mihai Ilie / Mugurel Conta Ionescu, deţinătorii actualului record naţional de altitudine pentru baloane cu aer cald (11063 metri, realizat în 25 martie 2006, zbor în cursul căruia Marius Duţă a realizat un recordul mondial de altitudine lansându-se cu parapanta de la 10761 metri).

Mihai Ilie şi Mugurel Conta Ionescu sunt instructori de zbor şi examinatori în cadrul Aeroclubului României.

Gabriel-Dan Chiriac  este instructor voluntar în cadrul Aeroclubului României, practică paraşutismul din anul 1984 şi a efectuat, până în prezent un număr de peste 1800 de salturi. El mai este şi instructor de alpinism şi de scufundări.

Acest proiectul a început în anul 2012 şi a trecut prin mai multe etape care au implicat calcule, verificări, achiziţionarea, pregătirea şi verificarea echipamentului necesar, zboruri şi salturi de acomodare şi antrenament.

Echipa s-a mai întrunit odată în acest an, o primă tentativă fiind iniţial planificată a avea loc pe data de 24 martie. Zborul respectiv nu a mai avut loc pentru că simulările făcute de echipă, împreună cu speciliştii ROMATSA, bazate pe sondajele meteo relevate au arătat că datorită unei viteze mai mari a vântului la înălţime faţă de cea prognozată iniţial, balonul cu aer cald ar fi fost scos din zona rezervată şi ar fi fost purtat în căile aeriene utilizate de aeronavele de transport, existând riscul perturbării traficului aerian.

Este de precizat faptul că 10400 de metri reprezintă rezultatul preliminar bazat pe indicaţia instrumentelor aflate la bord. Rezultatul final va fi cunoscut în urma analizării datelor conţinute de înregistratoare (logger-e, barografe, aparate GPS) şi aplicarea corecţiilor barometrice, el putând fi ceva mai bun decât cel preliminar.