La aniversarea a 15 ani Star Storage își dorește extinderea globală

București, 21 august. Star Storage, furnizorul român de top pentru soluții de stocare, arhivare și management de informații (date și documente), servicii de externalizare IT și servicii Cloud, anunță aniversarea astăzi a 15 ani de la înființarea companiei. Această vârstă vine cu noi proiecte de lărgire a portofoliului de clienți și de extindere pe noi piețe la nivel internațional.

În anul 2000, Star Storage își începea activitatea cu o echipă mică de doar cațiva oameni ambițioși, dar cu obiective mari, cu dorința de a se poziționa în piața românească ca furnizorul român specializat în protecția și  managementul documentelor și al informațiilor. Au urmat 15 ani de construcție, inovație și foarte multe lucruri făcute din convingere și cu pasiune.

Încă din anul 2000 a fost construit Centrul de Soluții, unde clienții sunt sprijiniți în luarea unei decizii, soluțiile Star Storage putând fi demonstrate, configurate și testate cu date și aplicații similare celor existente în compania lor, cu asistență din partea  celor mai buni specialiști.

Apoi, în anul următor, a fost inaugurat Centrul de Conversie Documente, care permite conversia digitală, protejarea și accesarea informațiilor extrase din orice tip de documente, indiferent de formatul sau de gradul lor de uzură, cu o capacitate zilnică de procesare de peste 1.000.000 documente.

Pe parcursul anilor au fost analizate permanent nevoile clienților și astfel în 2008, în vederea completării portofoliului de servicii de procesare externalizată a documentelor, a fost deschis Centrul de Producție Documente, dotat cu echipamente și tehnologie de mare performanță pentru a putea oferi clienților cele mai bune servicii pentru procesarea datelor variabile și pentru design-ul, tipărirea digitală, împlicuirea și expedierea pe canale multiple a documentelor tranzacționale.

Un reper reprezentativ a fost apoi, în 2009, construcția Centrului de Date, reprezentând o investiție majoră, un centru de date de nivel Tier-3 care respectă cerințele impuse de standardele TIA-942 și Uptime Institute și din cadrul căruia sunt livrate serviciile de infrastructură externalizată și Cloud.

Pentru a oferi servicii complete de gestiune externalizată a arhivei de documente, de la producția lor până la depozitarea și distrugerea acestora, a fost inaugurat în 2010 Centrul de arhivare fizică, o locație securizată de depozitare a documentelor care îndeplinește cele mai stricte reglementări legale, oferind clienților alternativa externalizării gestiunii arhivei de documente pe hârtie, având astfel posibilitatea de a-și concentra atenția și resursele către alte activități generatoare de profit.

În anul 2014, prin intrarea în acționariatul companiei Axxess Capital, managerul de investiții al Emerging Europe Accession Fund (EEAF), s-a făcut o injecție de capital de 5 milioane euro, având ca obiectiv continuare investițiilor în produsele software proprii și în tehnologii emergente, creșterea capacităților de livrare a serviciilor cloud ale companiei, atât aplicații cât și servicii de infrastructură și adoptarea de noi segmente de piață (întreprinderi mici și mijlocii) și zone geografice (piața globala),

“Au fost ani de construcție, extindere și foarte multă muncă și pasiune. Am respectat în permanență un set clar de valori, ne-am diferențiat față de competiție ținând cont de nevoile clientilor noștri și am construit și am inovat permanent. Am creat propriile noastre produse software, competitive la nivel internațional și alese deja de companii globale din industrii de top.

Ca în orice viață au fost multe momente bune, dar și perioade dificile, perioade caracterizate de criza economică globală, de o piață națională care s-a contractat, de o permanentă luptă politică absurdă, de o lipsă acută de cash atât în sectorul public, cât și în cel privat, de insolvențe, falimente și de o luptă permanentă pentru supraviețuire a companiilor. În toți acești 15 ani mă bucur și mă simt mândru că am avut alături o echipă de profesioniști care au facut toate aceste lucruri posibile. Doresc să le mulțumesc și să le urez la mulți ani împreună!”, a declarat Cătălin Păunescu, CEO Star Storage.

Despre Star Storage

Star Storage are peste 15 ani de experiență pe piaţa românească şi pe lângă prezenţa sa naţională, compania s-a extins pe plan internaţional prin alianţe strategice cu jucatori internaţionali de renume. Star Storage oferă clienţilor un portofoliu complet de soluţii şi servicii pentru întreg ciclul de viaţă al documentelor şi joacă un rol cheie în procesul de transformare a infrastructurii IT a organizaţiilor, către arhitecturi bazate pe cloud cu un control îmbunătăţit asupra conţinutului. În plus faţă de acest portofoliu, sunt furnizate mai multe servicii de outsourcing – axate pe achiziţia, transformarea şi furnizarea de conţinut, inclusiv servicii de protecţie şi recuperare a datelor – către bănci, instituţii financiare non-bancare, administraţii publice, operatorii de telecomunicaţii şi companii din industrie şi utilităţi.