Oamenii de ştiinţă au descoperit „comutatorul” prin care vom slăbi şi în timp ce dormim

În sfârşit, se va realiza visul multor persoane care au probleme cu excesul de greutate, de a slăbi în timp ce dorm. Deși la prima vedere pare a fi un slogan al unui preparat pregătit de un şarlatan pentru a se regla greutate corporală, cercetătorii sugerează ca acest deziderat ar putea deveni o realitate. Studiul realizat pe şoareci a arătat cum se pot arde grăsimile și cum se pot pierde kilogramele în plus, fără nicio implicare fizică. De fapt, oamenii de ştiinţă au găsit un „comutator” genetic în celulele adipoase, care poate accelera metabolismul și poate stimula organismul să ardă grăsimea în exces, fără exerciţii fizice, scrie în raportul publicat în New England Journal of Medicine. Şoarecii de laborator au pierdut jumătate din greutatea corpului lor, după ce cercetătorii „au răsucit comutatorul genetic”. Examinarea celulelor adipoase umane sugerează că acest proces ar putea funcționa în mod similar şi la om, a explicat autorul principal Manolis Kellis, profesor de informatică şi biologie computaţională de la Institutul de Tehnologie din Cambridge, Massachusetts. „Noua descoperire în domeniul geneticii va putea să se aplice în terapia direcţionată”, a subliniat dr. Clifford Rosen, şeful echipei de cercetări clinice şi de translaţie de la Centrul de sănătate de la Maine.

www.beta.rs – 22 septembrie