Disputa Feruccio Lamborghini- Enzo Ferrari şi naşterea unei maşini emblematice

Puţine persoane ştiu, probabil, că fondatorul firmei de automobile de lux Lamborghini a fost iniţial patronul unei firme de tractoare. Numită Lamborghini Trattori S.p.A., mica afacere din anii ’50 producea utilaje agricole din vehicule militare scoase din uz. Decizia lui Feruccio Lamborghi de a deveni constructor de automobile a venit dintr-o serie de frustrări pe care i le crease achiziţionarea unei maşini Ferrari şi a disputei pe care a avut-o cu celebrul antreprenor Enzo Ferrari, care l-a jignit.
Fiind pasionat de motoare, în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, Feruccio Lamborghini a fost înrolat în aviaţia militară ca mecanic şi a devenit cunoscut pentru ingeniozitatea cu care reuşea să făcă improvizaţii şi reparaţii.

Ferrucio Lamborghini
Ferrucio Lamborghini

După război, Lamborghini şi-a deschis un mic atelier de reparaţii auto în nordul Italiei. Prima sa idee importantă de afaceri a fost să cumpere vehicule militare scoase din uz şi să le transforme în tractoare, care erau la mare căutare în zona agricolă unde trăia. La început, Lamborghini reuşea să contruiască un tractor pe lună. Afacerea a prosperat însă în anul 1960 când Lamborghini a decis să construiască şi calorifere pe bază de ulei şi sisteme de aer condiţionat pentru clădiri.
Fiind deja un antreprenor bogat, pasiunea sa pentru maşini l-a îndemnat să cumpere mai multe maşini sport, printre care şi modelul Ferrari 250 GT. La un moment dat, Lamborghini a devenit agasat de problemele pe care le avea cu ambreiajul acestei maşini. Aşa că a decis să-i facă o vizită lui Enzo Ferrari. Poate că nici astăzi lumea nu ar fi avut faimoasele maşini Lamborghini dacă Enzo Ferrari nu i-ar fi spus atunci că problema de care se plângea nu era cauzată de defectele maşinii, ci ale şoferului şi dacă nu l-ar fi trimis să-şi vadă de tractoarele sale. Pentru un mecanic pasionat ca Lamborghini şi, pe deasupra, italian cu sânge fierbinte, un astfel de răspuns nu era doar o insultă, ci o provocare deschisă.
Cu miile de lire câştigate deja din afacerea cu tractoare, Lamborghini a decis să-şi construiască propria maşină sport cu motor de 12 cilindri în V şi a înfiinţat o fabrică auto în micul orăşel Sant’Agata. Lamborghini le-a oferit contracte foştilor angajaţi ai lui Ferrari Giotto Bizzarini, Franco Scaglione şi Gian Paolo Dallara. Sarcina era foarte clară: să creeze un model GT luxos şi puternic care să poată depăşi viteza de 200 km/h pe faimoasa autostradă italiană care leagă Milano de Napoli, Autostrada del Sole. Rezultatul muncii celor patru a fost modelul Lamborghini 350GT, iar restul e deja istorie.

Sursa: www.todayifoundout.com
Traducerea şi adaptarea: Bianca Ioniţă