Restaurantele din oraşele turistice ale Italiei, obligate să vândă produse tradiţionale

Creierul de vită prăjit, o specialitate florentină, ar putea să nu fie pe gustul oricui, dar se pare că turiştii din Florenţa vor avea măcăr posibilitatea de a-l încerca în mai multe restaurante, în urma unei decizii a municipalităţii care a impus localurilor din centrul istoric să vândă specialităţi regionale în proporţie de cel puţin 70%.

Oraşul italian se alătură astfel altor zone turistice care au adoptat crezul „eşti ceea ce mănânci”, o mişcare menită să apere moştenirea culturală şi gastronomică a Italiei, asaltată de restaurantele tip  fast-food.

Primarul Mario Nardella spune că în fiecare săptămână se deschide un nou restaurant la Florenţa, un minimarket sau un magazin cu produse asiatice, de obicei deţinute de imigranţi, care oferă mâncare ieftină şi program non-stop.

De ani buni, italienii au încercat să păstreze tradiţia, favorizând magazinele cu produse specifice (celebrul Eataly) şi restaurantele cu mâncare de sezon. Edilii oraşelor vor acum să intensifice această campanie.

Luna trecută, de exemplu, primarul Veronei, Falvio Tosi, a declarat că nu va mai autoriza deschiderea de noi magazine care vând kebab în centrul istoric al faimosului oraş unde Shakespeare a plasat acţiunea piesei „Romeo şi Julieta”.

Acest gen de măsuri a provocat reacţii dintre cele mai diverse în rândul patronilor, care argumentează, pe de o parte, că şi produsele locale pot fi de proastă calitate, pe de alta, apreciază intenţia autorităţilor de a apăra gastronomia regiunilor.

„Odată, acesta era oraşul artizanilor, al cafenelelor istorice şi al vechilor taverne, acum este sufocat de pizzerii ieftine, restaurante fast-food de calitate îndoilenică, care răpesc turiştilor gustul adevăratei Florenţe.” a mai declarat primarul Mario Nardella.

Sursa: NewsDaily.com
Traducerea: Bianca Ioniţă