Descoperirea unei planete ciudate într-un sistem solar cu trei stele

O echipă internaţională de astronomi a descoperit o exoplanetă nelocuită într-un sistem solar care numără trei stele, planetă unde se pot admira trei răsărituri şi trei apusuri. Această lume este încă şi mai ciudată decât aceea a planetei Tatooine a lui Luke Skywalker, eroul poveştii „Războiul stelelor”, care este pe orbită în jurul a doi sori, afirmă oamenii de ştiinţă a căror descoperire a fost publicată joi în revista americană „Science”. „Imaginaţi-vă o lume în care aţi putea admira trei aurore şi trei crepuscule în funcţie de anotimp” care, în acest caz, durează mai mult decât o viaţă umană deoarece orbita acestei planete în jurul a trei stele este echivalentul a 550 de ani tereştri, scriu astronomii. Această planetă botezată HD 131399Ab are cea mai îndepărtată orbită văzută vreodată întrr-un sistem multistelar, precizează ei. Situată la circa 340 de ani lumină de Terra (un an lumină este echivalentul a 9.460 de miliarde de kilometri), în constelaţia Centaur, această planetă s-ar fi format în urmă cu doar 16 milioane de ani, fapt care face ca ea să fie una dintre cele mai tinere exoplanete descoperite până în prezent.

www.lefigaro.fr – 8 iulie