Cercetătorii din Rusia au descoperit o metodă facilă de depistare a tuberculozei

Cercetătorii din Rusia au descoperit o metodă extrem de facilă pentru depistarea tuberculozei. Ei au inventat, în acest scop, un aparat special cu care depistează tuberculoza din lichidul pleural eliminat în timpul respiraţiei. Autorii acestui studiu sunt Viktor Morozov şi Andrei Mikeiev. Cei doi au publicat studiul lor în revista „Journal of Breath Research 2017”. Cercetătorii ruși au elaborat o metodă, care permite să se recolteze o picătură din lichidul pleural eliminat în atomosferă de către om, folosind-o apoi pentru a depista într-o fază incipientă primele semne ale tuberculozei, precum și alte boli, se specifică într-un artcol publicat de „Journal of Breath Research”. „Am reușit pentru prima dată să colectăm și să analizăm urme uscate de micropicături expirate din lichidul pleural, am stabilit dimensiunea acestora și corelarea dintre lipide și metaboliții care se dizolvă în lichidul respectiv. În linii mari, este o activitate premergătoare pentru următorul pas, cel de analiză a biomarcherilor din diverse micropicături, de care ne ocupăm în prezent”, a precizat Viktor Morozov, cercetător la Institutul de Fizică Biomedicală, Teoretică şi Spectroscopie Moleculară și Experimentală, din Pușcino, din cadrul Academiei de Științe din Federația Rusă, citat de NII. După cum au precizat oamenii de știință din Rusia, astăzi zeci de mii de persoane din Rusia, dar și din alte state continuă să moară din cauza tuberculozei și a complicațiilor survenite de pe urma dezvoltării acestei boli. De regulă, medicii descoperă tuberculoza atunci când ea influențează negativ activitatea organismului ceea ce complică tratarea ei și duce la crearea unor numeroase probleme la pacienți, dar și pentru medici. Ca urmare, această metodă va permite depistarea tuberculozei într-o fază incipientă, înainte ca maladia să reușească să „sape” în plămânii omului și să ajute la reducerea cheltuielilor pentru tratarea acestei boli și pentru ameliorarea vieții bolnavilor de tuberculoză./vdraguta/ddaniela

www.gazeta.ru – 17 februarie