Interviu cu Hubert T. Lacroix, preşedinte CBC Canada

Reporter – Florin Orban: Ca un post public, care sunt principalele probleme cu care se confruntă astăzi CBC?
Hubert T. Lacroix: În ceea ce priveşte finanţarea, în contextul consultărilor pe care ministrul nostru le-a lansat anul trecut vizând regândirea întregului sistem de transmisie în Canada, CBC Radio Canada a completat un document în noiembrie care relevă că în locul finanţării hibride /…/ pe care o avem acum, unde 66% din finanţările noastre provin de la guvern şi 34% din venituri comerciale. Noi ar trebui să mergem până la capăt, să nu avem reclame la CBC Radio Canada şi să fim finanţaţi 100% de guvern. Aceasta ar permite postului public să devină un partener pentru oricine altcineva, el va /…/ veniturile comerciale pe care le facem către alte posturi private din ţară, astfel încât noi să nu mai concurăm deloc; ne va permite să fim mai curajoşi şi mai diferiţi în continuarea mandatului nostru de post public. Şi procedând astfel, noi creăm, de asemenea, locuri de muncă şi există beneficii pentru sistemul canadian şi pentru ţara noastră. Deci, de aceea noi simţim foarte, foarte puternic că poziţia pe care am prezentat-o în noiembrie 2016 ar trebui să fie acea pe care ar trebui să o abordăm.
Reporter: Aţi recomanda sistemul altor ţări?
Hubert T. Lacroix: În numeroase ţări, de exemplu în Australia, în Marea Britanie, avem o situaţie unde majoritatea finanţărilor vin de la guvern sau de la cetăţenii înşişi. Aceasta este cum am vrea noi să fim. Am dori să îndepărtăm partea comecială la CBC Radio Canada, pentru a-l face un adevărat post public căruia i se permite să se concentreze asupra mandatului său, care este să informeze, să ofere mai multe cunoştinţe şi să distreze.
Reporter: Vă mulţumesc./astrugar/dsirbu

RADOR – 12 septembrie