MI6 lansează prima reclamă tv pentru a scăpa de imaginea lui James Bond şi a recruta mai multe femei

Serviciul de informaţii britanic MI6 a lansat prima sa reclamă tv, în încercarea de a recruta mai multe femei şi membri ai unor minorităţi etnice şi de a scăpa de imaginea „macho” a lui James Bond. Agenţia de spionaj pune accent pe calităţile „soft” ale noilor veniţi, pe comunicarea interpersonală, integritate şi creativitate. Prima campanie publicitară tv a serviciului arată o mamă cu copilul ei, într-un acvariu. Un rechin înoată ameninţător spre băiatul care se dă înapoi alarmat spre mama lui, care îl cuprinde zâmbitoare în braţele ei. Vocea suprapusă spune: „Noi suntem ofiţeri de informaţii dar nu facem ce credeţi voi. Ceea ce contează nu este să vă asigurăm liniştea în bazinul cu rechini, ci să înregistrăm indiciile silenţioase”. Iar finalul este: „MI6 – în secret, noi suntem exact ca şi voi”.
Şefa departamentului recrutări de la MI6, ea însăşi mamă, cu 20 de ani vechime în agenţie, a spus că serviciul de spionaj britanic încearcă deliberat să se distanţeze de imaginea lui James Bond. „Ideea a fost de a ne folosi de imaginea lui James Bond dar de a explica limpede că nu este vorba de celebrul agent”, a spus ea. „Din multe puncte de vedere, oamenii pe care noi îi recrutăm au seturi ce calităţi comune multor persoane. MI6 poate profita de imaginea Bond dar apoi s-ar putea ca aceasta să i se întoarcă împotrivă”. Agenţia vrea să recruteze 800 de noi angajaţi până în 2021./abuzoian

www.telegraph.co.uk