Piaţa bunurilor de larg consum în România îşi va continua expansiunea şi în acest an

Piaţa bunurilor de larg consum în România îşi va continua expansiunea şi în acest an – estimează compania de cercetare a pieţei de retail Nielsen. Creşterea încasărilor din vânzări va avea loc pe fondul unei uşoare sporiri a consumului, dar şi a majorării ratei inflaţiei. Avansul din 2018 vine după trei ani de creştere accentuată, tendinţă care a început însă să se atenueze în 2017 – a precizat astăzi reprezentantul companiei, Cristina Osiescu, la un eveniment privind piaţa de retail.
Cristina Osiescu: „Cea mai mare creştere a fost înregistrată în canalul de supermarketuri, care a crescut cu 18% faţă de anul anterior, bazat în principal şi pe creşterea numerică a lanţurilor de supermarket. Comerţul tradiţional, care este într-o uşoară scădere numerică, a înregistrat şi el o creştere de aproape 4%, dar care în mare majoritate vine din inflaţie deci din creşterea preţurilor. Ne putem aştepta, uitându-ne la evoluţia anterioară, ca şi anul acesta, pe fondul evoluţiilor economice şi a evoluţiei retailului să vedem o situaţie oarecum similară cu anul trecut, respectiv canalele şi supermarketurile să fie în continuă expansiune şi o uşoară creştere a consumului în continuare”./menescu

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (13 iunie)