Campanie de influenţare a alegerilor pentru Congres din toamnă, pe media socială, detectată de Facebook

Compania americană Facebook anunţă că a şters 32 de pagini şi conturi din reţeaua sa socială după ce a identificat o campanie amplă de influenţare a alegerilor parlamentare care vor avea loc în toamnă în SUA. Cel puţin una din paginile şterse avea aproape 300.000 de urmăritori, iar altele îşi făcuseră reclamă în valoare de aproximativ 11.000 de dolari. Facebook şi serviciile de informaţii americane au acuzat propaganda rusă de amestec în alegerile prezidenţiale din SUA din 2016, dar Moscova a negat orice implicare. Corespondenta noastră la Washington Doina Saiciuc transmite.
Reporter: Într-o serie de interviuri la Capitoliu, lideri ai companiei le-au spus membrilor Congresului că au detectat o campanie de influenţare pe Facebook şi Instagram, ca parte a investigaţiilor în ce priveşte interferenţa în alegeri. În vreme ce a spus că nu poate lega activitatea de pe media socială de Rusia, care a interferat pe platforma Facebook în alegerile prezidenţiale din 2016, compania a specificat totuşi că profilurile de pe media socială au acelaşi tip de atitudine ca şi în anterioara campanie de dezinformare a Rusiei, condusă de un grup cu legături cu Kremlinul, denumit Internet Research Agency (Agenţia de Cercetare pe Internet). Ca şi campania rusească din 2016, recent detectata campanie foloseşte teme sociale care dezbină populaţia. Facebook a descoperit activitate coordonată în jurul unor teme ale „Mişcării Supremaţiei Albe”, de extremă dreapta, care a provocat demonstraţiile /letale/ „Unite the right” de anul trecut din Charlottesville, Virginia, dar şi ale campaniei de stânga pe media socială „Abolish ICE”, de desfiinţare a agenţiei federale care aplică legile federale pentru controlul graniţei şi imigraţiei, pentru a promova securitatea naţională./menescu

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (1 august)