Campania online de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică #FiiOaspeteleNostru premiată pentru excelență

Republica Moldova a fost premiată la categoria “Cea mai bună Campanie de Promovare a Destinației” în cadrul celei de-a VII-a ediții a eTravel Conference în România. Acesta este cel mai mare eveniment de afaceri și promovare online dedicat industriei de turism din România, iar campania #FiiOaspeteleNostru sau #BeOurGuest, a luat locul II.

Pe 24 octombrie 2018, Ambasadorul Republicii Moldova în România, Mihai Gribincea și directoarea executivă a Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova ANTRIM, Natalia Țurcanu, au ridicat premiul pentru Moldova la evenimentul care  a decernat cele mai bune proiecte online de promovare din industria turismului și a ospitalității.

“Suntem foarte bucuroși că am fost selectați pentru acest premiu. Avem oameni tineri care promovează frumusețea Moldovei și iată că, dacă în 2013 țara noastră era considerată una dintre destinațiile cel mai puțin vizitate, în 2018 am ajuns în topul destinațiilor care atrag turiști. Vă așteptăm să fiți oaspeții noștri”, a declarat Excelența Sa, Mihai Gribincea, Ambasadorul Republicii Moldova în România.

Campania de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică intitulată #Fii Oaspetele Nostru (#BeOurGuest) este parte a unui program complex de marketing pentru activarea turismului local, pentru încurajarea cetățenilor din țară și din diaspora de a cunoaște și vizita obiectivele turistice, precum și pentru a contribui la dezvoltarea turismului prin invitarea oaspeților străini să descopere Republica Moldova și patrimoniul său cultural-turistic. Demarată în noiembrie 2017, video-ul campaniei l-a avut ca personaj principal pe designer-ul olandez Roland Huisman, remarcat de public pentru asemănarea izbitoare cu actorul Brad Pitt, care a jucat rolul unui turist străin care descoperă frumusețea și ospitalitatea moldovenilor. Această campanie a devenit virală în foarte scurt timp ajungând la peste 4.000.000 de views în social media. Costul campaniei digitale a fost de 20.000 de dolari, inclusiv producerea video-ului.

#FiiOaspeteleNostru a fost lansată simultan în trei țări țintă pentru turismul receptor – România, Italia și Polonia – și a avut rezultate excepționale, fiind reflectată în peste 100 de publicații, show-uri de televiziune și programe de radio naționale și internaționale.

Sinteză: Mariana Drăgoi