Studiu făcut de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi dat publicităţii de Ziua numărului 112

Astăzi este Ziua numărului 112 – se împlinesc 15 ani de când toţi cetăţenii uniunii europene folosesc acelaşi număr de telefon atunci cand este vorba despre urgenţe. Anul trecut operatorii au preluat peste 12 milioane de apeluri, mai puţine cu aproape un milion faţă de 2017 – arată un studiu făcut de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Aproape jumătate dintre solicitări au fost urgenţe şi cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă, Poliţie şi ISU-SMURD.

Directorul Centrului Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, colonelul Florian Feticu, a spus astăzi că a scăzut şi numărul apelurilor care nu reprezintă urgenţe, iar acest lucru arată că populaţia României a înţeles care este scopul acestui serviciu.

Florian Feticu: Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă, în anul 2018, 54,9% au fost pentru situaţii non-urgente. Cele mai mari procente de apeluri non-urgente au fost înregistrate în judeţele Mureş – 68%, Covasna – 65%, Vrancea, Gorj, Călăraţi şi Argeş. În Bucureşti procentul apelurilor non-urgente au fost de 45% din totalul apelurilor. Aşadar, potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 18.000 de apeluri non-urgente./rpatulea/pvelisar

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 11 februarie