Sistem informatic integrat pentru Oficiul Naţional al Registrului Comerţului

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va avea un sistem informatic integrat, astfel încât informaţiile referitoare la o firmă sau la modul în care poate fi înfiinţată o companie vor fi disponibile online, iar birocraţia se va reduce. Un contract pentru finanţarea acestui proiect a fost semnat joi la Palatul Victoria între Ministerul Fondurilor Europene, cel al Comunicaţiilor şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Reporter: 34 de milioane de euro fonduri nerambursabile vor susține, spunea astăzi premierul Viorica Dăncilă, punerea în practică a unui sistem electronic prin care Oficiul Național al registrului Comerțului să îmbunătățească relația cu cetățenii și mediul de afaceri.

Viorica Dăncilă: Ne dorim cu toții reducerea timpului petrecut la ghișeu pentru soluționarea cererilor, costuri cât mai mici, cât mai puține documente pe hârtie, access online securizat la informațiile necesare.

Reporter: Implementarea acestui nou sistem va determina eliminarea unui munte de hârtii, semnături, dar și a timpului petrecut între ghișee, explica la rândul său ministrul fondurilor europene, Rovana Plumb. Valentina Burdescu, directorul general al Registrului Comerțului, a precizat la rândul său că noul proiect semnat astăzi la Palatul Victoria va pune la dispoziția cetățenilor și mediului de afaceri servicii de înaltă performanță.

Valentina Burdescu: Se vor simplifica formalitățile la Registrul Comerțului, se vor reduce fluxurile operaționale, se vor reduce timpii de interacțiune între cetățean, reprezentantul mediului de afaceri sau reprezentantul instituției publice și Registrul Comerțului, timpi care sunt alocați procesului de înregistrare în Registrul Comerțului./dstanesc

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 4 aprilie