Discuţiile dintre autorităţile de la transporturi şi reprezentanţii platformelor de transport alternativ, fără niciun rezultat

Niciun rezultat azi în urma unei noi runde de discuţii între autorităţile de la transporturi şi reprezentanţii platformelor de transport alternativ – Uber, Bolt şi Clever. Nu a fost avansat vreun termen pentru prezentarea proiectului de act normativ care să reglementeze piaţa de ridesharing şi sunt cel puţin două puncte asupra cărora nu s-a ajuns la un acord, a explicat la finalul întâlnirii preşedintele Asociaţiei pentru Economie Digitală, Cătălin Codreanu:
Cătălin Codreanu: Ei vor ca vârsta maşinii să fie cât mai mică şi asta e o chestie cu care noi nu putem fi de acord, pentru că parcul auto are o anumită vârstă. Şoferii parteneri folosesc maşinile din parcul auto, adică tu dacă acasă ai o maşină care are 11 ani, pe aia o foloseşti, nu de duci şi îţi cumperi alta nouă. Forma de proprietate: forma de proprietate în momentul de faţă este leasingul şi proprietatea. De ce să nu poată să fie şi contractul de comodat?
Realizator: În noul context legislativ, recent modificat, din ce în ce mai puţini şoferi parteneri ai platformelor de ridesharing ies pe traseu, cu efect direct asupra timpului de aşteptare pentru clienţi şi al costurilor. Reporterul Radio România Actualităţi, Alexandru Lancuzov revine în direct de la Ministerul Transporturilor cu detalii:
Reporter: Creşte rapid numărul şoferilor parteneri care nu mai ies pe traseu şi renunţă practic la această activitate. Ieri, statistica arăta un procent de 35%, astăzi însă 1 din 2 şoferi nu iese în trafic de frica sancţiunilor, adică amendă şi reţinerea certificatului de înmatriculare, dar şi a plăcuţelor pentru cel puţin 30 de zile. Pe lângă dificultatea de a găsi o maşină liberă, preţul curselor se poate tripla, fiind aplicat un aşa-numit tarif dinamic, în funcţie de cerere. Practic, o cursă care în mod normal ar costa 20 de lei, astăzi poate ajunge şi la 70 de lei. Nu s-a ajuns la o înţelegere asupra celor două aspecte principale: vechimea maşinii – cel mult 10 ani şi forma de proprietate. În schimb, noul proiect de ordonanţă de urgenţă va include atât plata cash, în numerar, cât şi varianta electronică, online. Aşteptăm şi poziţia autorităţilor după discuţiile de astăzi, pentru că ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, are programate declaraţii de presă, diseară, la ora 19:00/ilixandru/fcostea

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (22 mai)