FORBES: Dacia şi Tesla prosperă în prima jumătate de an de scădere pe piaţa vânzărilor din Europa

O companie de automobile de care nimeni din SUA n-a auzit şi alta despre care toată lumea a auzit au scăpat nevătămate din prima repriză a măcelului pe piaţa vânzărilor din Europa. În timp ce Tesla a sfidat predicţiile directorului de dezvoltare al BMW, potrivit căruia cererea BEV în Europa ar fi „un nonsens”, marca economică Dacia din România a dominat zona marcată cu verde pe tabelele de creştere a vânzărilor.

Cercetările realizate de analistul auto JATO arată că Dacia, Tesla şi marca franceză Citroen sunt marile câştigătoare ale cotei de piaţă în prima jumătate a anului, într-o foarte mare grămadă de perdanţi. Condusă de Dusterul său SUV compact cu o creştere de 21%, marca Dacia deţinută de Renault a văzut cota sa de piaţă crescând de la 3,24 la 3,73% din piaţa europeană. Înmatriculările mărcii Dacia au urcat cu 12%, de la 280.500 de autoturisme la 312.900, şi mai impresionant este că acest lucru s-a realizat pe o piaţă care a scăzut cu 3,1%.

Tesla, exact opusul statutului Daciei, a adus modelul 3 pe piaţă pentru a urca de la 0,16% din piaţă la 0,54%. A vândut 45.400 de automobile în primele şase luni, ceea ce reprezintă un salt susţinut pentru o marcă ce a vândut doar 6.800 de automobile în Europa acum trei ani, conform cifrelor JATO. Modelul 3 a redus bogăţia modelului mix, totuşi, a pretins 83% din acest total şi, cu 37.500 de vânzări, a depăşit în iunie vânzările sedanurilor germane premium de mărime medie. Citroen, Seat şi Mitsubishi au utilizat, de asemenea, creşterea la SUV-uri şi crossover pentru a completa primele cinci locuri la creştere în Europa, în acest an.

Celălalt capăt al tabelelor de vânzări arată urât. Nissan a văzut 26,9% din cota sa de piaţă ştearsă în Europa, în timp ce Volvo, care a pierdut 22,5%, nu e mult în urmă. Fiat a pierdut 17% din cota sa de piaţă, Volkswagen a scăzut cu 13,8%, iar BMW a scăzut cu 10,6%. Lista nu se opreşte aici, ci zona marcată cu roşu acoperă nume de la Mercedes-Benz, la Renault, de la Peugeot, la Ford, de la Audi, la Skoda şi de la Land Rover, la Hyundai.

FORBES (SUA), 31 iulie 2019 – Autor: Michael Taylor

Traducerea: Cristina Zaharia