Platforma Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare a fost lansată

O platformă lansată astăzi de Consiliul Concurenţei îşi propune să ieftinească produsele şi să ducă la creşterea concurenţei în magazinele din România.

30.000 de produse din 1.700 de unităţi vor putea fi comparate între ele, o dată cu lansarea „Monitorului preţurilor la alimente”. Deocamdată platforma poate fi găsită doar la adresa de internet monitorulpreţurilor.info. Astăzi a avut loc un eveniment de lansare a acestui proiect, despre care relatează acum Florentina Varga.

Reporter: Președintele Consiliului Concurenței afirmă că informările privind eventualele încălcări ale legislației vor fi periodice, iar în cazul retailerilor mai mici și aceștia pot fi integrați în platformă.

Bogdan Chirițoiu: Toate magazinele care aparţin marilor lanţuri au în termeni reali introduse în acest comparator prețurile pe care le practică. În felul ăsta, atunci când vreau să am o listă de cumpărături, pot să compar cu ușurință prețul acelui coş, acelei liste pe care vreau să o cumpăr în magazinele din localitatea mea sau din zona care mă interesează.

Reporter: Președintele ANPC atrage atenția consumatorilor să aleagă produse de calitate.

Horia Constantinescu: Vorbim de o informare rezervată totuși sub sancțiunea de a nu fi completă și corectă, așa cum încercăm noi să veghem asupra intereselor consumatorilor. Spun acest lucru pentru că, nu rareori, ieftin a fost de fapt dovedit în timp a fi noul scump. De exemplu, fructele tratate cu substanțe care diminuează perisabilitatea, deci pot fi aduse la un preț mai bun pe piață, sunt nu neapărat cele mai sănătoase.

Reporter: Platforma monitorulpreturilor.info poate fi accesată săptămâna aceasta doar în varianta de desktop, urmând săptămâna viitoare să fie accesibilă și de pe Google Play și App Store./csimion/gpodea

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 15 octombrie