EMERGING EUROPE: Dacia din România va dezvălui visuri electrice

Una dintre cele mai puţin probabile poveşti de succes din ultimele două decenii din Europa emergentă a fost cea a producătorului auto român Dacia, care a trecut de la a fi obiectul unor glume crude, la un simbol de mândrie naţională. De când a fost preluat de Renault, în 1999, vânzările Dacia au crescut aproape în fiecare an, iar marca reprezintă acum 3,7% din toate maşinile noi vândute în Europa. Chiar Papa Francisc, în vizită în România anul trecut, a ales unul dintre modelele sale, Loganul, ca mijloc de transport preferat pentru un tur neaşteptat în centrul Bucureştiului. Acum, brandul, care şi-a făcut un nume prin producerea de maşini ieftine şi fiabile, cu puţine elemente inutile, vrea să revoluţioneze piaţa automobilelor electrice, făcând modelele electrice accesibile automobiliştilor cu un buget strict. Prima sa maşină complet electrică va fi dezvăluită la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie, modelul urmând să fie scos la vânzare în toată Europa în 2021 sau 2022.

Numită TCe 100 ECO-G, maşina electrică Dacia va fi un model mic de oraş, cu o gamă limitată probabil bazată pe larg pe City K-ZE Renault, vândut în prezent doar în China şi care se va lansa în Europa la sfârşitul acestui an. TCe 100 va concura cu Seat Mii Electric, Volkswagen e-UP şi Skoda Citigo – toate realizate de Volkswagen – dar este de aşteptat să coste mai puţin. Thierry Bolloré de la Renault a declarat anul trecut, la Salonul Auto de la Frankfurt, că Renault încearcă să aducă un vehicul electric în Europa la „aproximativ 11.500 de euro”. În unele ţări care oferă subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule complet electrice, preţul ar putea fi mult mai mic. Preţul de bază de listare în Germania pentru Skoda Citigo este de 20.950 de euro, însă, odată cu bonusul de mediu acum crescut pentru maşinile electrice low-cost, maşina poate fi cumpărată cu aproximativ 16.570 de euro.

Atenţia Dacia pentru vehicule electrice urmează ştirii că vânzările mărcii au ajuns din nou la niveluri record în 2019. Peste 736.000 de autovehicule Dacia au fost vândute în întreaga lume, o creştere de 5,1% faţă de 2018. Vânzările în Europa au crescut cu mai mult de 10%. Peste 140.000 de maşini Dacia au fost vândute în 2019 doar în Franţa. SUV-ul Dacia Duster este a doua cea mai populară maşină din Europa. Înfiinţată în 1966, Dacia face parte din grupul Renault din 1999. Compania este cea mai mare din România prin cifra de afaceri şi cel mai mare exportator. În timp ce cea mai mare fabrică se află la Mioveni, în apropiere de Piteşti, în sudul României, care are o capacitate de peste 350.000 de vehicule pe an şi care este în prezent extinsă cu o investiţie de 100 de milioane de euro, Dacia produce şi patru dintre modelele sale – Dokker, Logan, Lodgy şi Sandero – la unităţile din Maroc.

Unele modele sunt, de asemenea, asamblate la facilităţile de producţie Renault din Rusia, Columbia, Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Iran şi India. În 2019, înmatricularea vehiculelor de pasageri, cu încărcare electrică, în Uniunea Europeană şi în ţările AELS a crescut cu 46 la sută, la 564.225 de maşini. Vânzările de autoturisme cu baterii electrice au crescut cu mai mult, 81%, până la 365.372 de maşini. Olanda este acum liderul pieţei pentru vehiculele cu baterii electrice, depăşind Norvegia, în timp ce Germania a depăşit Regatul Unit drept cea mai mare piaţă pentru vehicule hibride plug-in din Europa. În Europa emergentă, cel mai mare număr de maşini electrice a fost vândut în Ungaria: puţin peste 4.000.

https://emerging-europe.com/business/romanias-dacia-set-to-reveal-electric-dreams//

EMERGING EUROPE (Marea Britanie), 19 februarie 2020