LA REPUBBLICA: Cincisprezece ani de Dacia, ce poveste

De la un model unic, la o gamă completă și diversificată cu 6,5 milioane de clienți: din 2005 până astăzi, Dacia a suferit o metamorfoză și a revoluționat sectorul auto. Redescoperim o poveste de succes de 15 ani, de la comercializarea berlinei Logan în Europa, până la showcar-ul Spring, 100% electric.

Fondat în 1966 în România, producătorul auto Dacia a fost legat dintotdeauna de Renault: primul său model, comercializat exclusiv pe piața locală, a fost Renault 8, redenumit Dacia 1100 și asamblat cu componente produse în Franța.

În 1999, Grupul Renault a achiziționat producătorul român cu o viziune clară: să profite de abilitățile și poziția geografică a Daciei pentru a comercializa cea mai ieftină berlină din acea perioadă de pe piața din țările estice.

Un obiectiv foarte ambițios pe care Grupul Renault decide să-l urmărească prin încălcarea tuturor tabu-urilor. Pentru prima dată în sectorul auto, proiectarea este realizată „la costul țintă”, adică prin aplicarea metodei „design to cost” care, prin inovația sa, inversează logica proiectării tradiționale fără a compromite fiabilitatea și siguranța; optimizarea costurilor devine o orientare în toate etapele de proiectare a vehiculului. De la început până la sfârșit, prețul final de vânzare este o informație care face parte integrantă din constrângerile tehnice. În această strategie, utilizarea componentelor și tehnologiilor Grupului Renault constituie un avantaj semnificativ.

De la design, la proiectare şi până la producție, echipele care colaborează la acest proiect Dacia funcționează ca un start-up, având mână liberă pentru așa-numita „inovație frugală”!
Lansată în 2004, Dacia Logan menţine toate promisiunile – incomparabil raportul dimensiune/habitat, echipament esențial și preț imbatabil – și revoluționează piața auto prin democratizarea accesului la mașini noi. Cu un preț de achiziție al noului model comparabil cu cel al maşinilor de second hand, atinge un succes atât de mare încât începând cu 2005, este comercializat în întreaga Europă, devenind punctul de referință al unui nou mod de consum în lumea auto.

Dacia Logan, care a devenit un model iconic, continuă să fie pe piață. Vânzările sale, din 2004 şi până în prezent, au ajuns la 1,8 milioane de unități. Bazându-se pe succesul Loganului, în 2008, Dacia își extinde gama de vehicule cu Sandero, care în anul următor, este îmbogățit cu versiunea globetrotter, Sandero Stepway. Datorită dimensiunilor mici şi a interiorului spațios, acest sedan compact are o versatilitate incredibilă.

2010 se caracterizează printr-o nouă revoluție: comercializarea Daciei Duster. Acest model, care a devenit deja un best-seller, a democratizat accesul la categoria SUV care, anterior, era compusă exclusiv din modele high-end.

Fidele valorilor atât de dragi Daciei – simplitate, robusteţe și preț imbatabil – aceste două noi modele s-au dovedit a fi un succes comercial.

Sandero (și Sandero Stepway), cea mai vândută mașină pentru clienții privați în 2018, a înregistrat de la lansare şi pană în prezent vânzări de 2,1 milioane de unități. De-a lungul anilor, revoluția Daciei continuă să răspundă nevoilor de bază ale clienților cu vehicule simple, fiabile și robuste, fără „zorzoane”. În 2007, brandul îşi îmbogățește gama cu Logan MCV (station wagon), urmat de Lodgy (microbuz) și Dokker (multispațial și dubă) în 2012.
Graţie popularităţii sale, Dacia poate conta acum pe o comunitate activă de clienți și fani, fiind astăzi al optulea brand în vânzări preferat de persoane private din Europa. Astăzi, Dacia se îmbogățeşte cu ediția „15thAnniversary”, într-o culoare inedită iron blue, care poartă numărul 15! Această serie poate fi găsită în toate țările în care marca este comercializată, pornind de la preţul de 13.390 €, inclusiv TVA. Așteptările clienților evoluează, la fel ca utilizarea mașinilor. Dacia este un brand modern, gata să-și asculte clienții și, prin urmare, sensibil la provocările viitoarei mobilități. Din punctul de vedere al provocărilor mediului, Dacia este singurul producator care ofera un motor bifuel benzină- GPL la întreaga sa gamă de maşini.

Bazându-se pe experiența de zeci de ani a Grupului Renault, următoarea revoluție a Daciei va fi cea a vehiculelor electrice accesibile. Dezvăluită în martie 2020, vitrina electrică de primăvară prefigurează primul model 100% electric al mărcii. Este vorba de prima Dacie city car! Un vehicul cu 5 uși şi 4 locuri reale care are o autonomie de aproape 200 km.
Dacia Spring este dovada vie că Dacia poate promite și o mobilitate durabilă accesibilă tuturor, rămânând fidelă valorilor sale îndrăznețe. Pentru Dacia însă, protagonista sectorului auto timp de 15 ani, revoluția nu se termină aici!

https://www.repubblica.it/motori/sezioni/attualita/2020/05/16/news/quindici_anni_di_dacia_che_storia-256793741/?ref=search

Traducerea Cătălina Păunel

LA REPUBBLICA (Italia) – 19 mai