Preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdoğan, îl critică pe premierul italian, Mario Draghi, care a spus despre el că este „dictator”

Preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdoğan, l-a acuzat, miercuri, pe premierul italian, Mario Draghi, de comportament „impertinent şi lipsit de respect”, după ce acesta l-a descris drept „dictator” pe liderul turc. Săptămâna trecută, Draghi a afirmat că Erdoğan a umilit-o pe Ursula von der Leyen – preşedintele Comisiei Europene – în timpul vizitei acesteia la Ankara şi că este important să fim sinceri cu „dictatorii”, atrăgându-şi condamnări din partea Ankara. În primele comentarii publice pe această temă, Erdoğan a afirmat, în cadrul unui eveniment la Ankara, că Draghi a periclitat relaţiile dintre Turcia şi Italia şi a indicat că premierului italian îi lipseşte legitimitatea democratică de a face astfel de critici. „Declaraţia făcută de premierul italian este o impertinenţă şi lipsă de respect totală”, a spus Erdoğan, adăugând: „Într-un moment în care speram că relaţiile dintre Turcia şi Italia ar putea ajunge într-un punct benefic, prin această declaraţie, acest om, pe nume Draghi, a torpilat relaţiile dintre noi”, a spus liderul de la Ankara. „Aţi ajuns acolo prin numire, nu aţi fost ales. Pentru ca dumneavoastră să faceţi astfel de remarci despre Tayyip Erdoğan, trebuie, în primul rând, să fiţi conştient de propria voastră istorie. Însă am văzut că nu sunteţi”, a mai spus Erdoğan, într-o aparentă referinţă la dictatorul fascist Benito Mussolini./mbrotacel/csimion

REUTERS – 14 aprilie